عمل های زیبایی

بهترین روش کاشت مو / مزایا و معایب روش های کاشت مو

بهترین روش کاشت مو شامل پیوند فولیکول های موی سالم از یک قسمت از بدن به بخش دیگری از مو است. چیزی که دسترسی به آن را سخت کرده، هزینه های بالای آن است. اما امکان پرداخت اقساطی کار کاشت مو را برای همه امکانپذیر کرده است. این به این معنی است که شما می‌توانید از بخش کاشت مو اقساطی  به جای پرداخت هزینه کامل، کل مبلغ را به پرداخت های ماهانه قابل مدیریت تقسیم کنید و کاشت مو را به سرعت انجام دهید.


تصویر خدمات اقساطی

ثبت درخواست

افراد مناسب برای کاشت مو

افرادی که دارای موهای سالم در طرفین و پشت سر خود هستند کاندیدای مناسبی برای کاشت مو به حساب می‌آیند. ناحیه اهداکننده به منطقه ای اطلاق می شود که مو و گرافت از آن استخراج می شود. برای فردی که تحت عمل قرار می گیرد، داشتن مقدار کافی و مناسب مو در این نواحی برای تسهیل انتقال و کاشت مو به قسمت های نازک یا خالی پوست سر بسیار مهم است.

به طور کلی، هنگام ارزیابی افراد علاقه مند به کاشت مو، ویژگی های زیر در نظر گرفته می شود:

  • مردانی که بیش از پنجاه سال است که ریزش مو را به دلیل الگوی طاسی مردانه تجربه کرده‌اند و با سایر روش‌های درمانی موفقیتی پیدا نکرده‌اند.
  • مردانی که انتظارات واقع بینانه ای در مورد نتایج کاشت مو دارند و می دانند با وجود داروهایی که پزشک برای پیشگیری از آن تجویز کرده است، حتی پس از جراحی نیز احتمال ریزش مو وجود دارد. توصیه می شود بیماران برای جلوگیری از ریزش موی احتمالی، تحت نظارت متخصص به استفاده از داروهای تجویز شده ادامه دهند.
  • مردانی که برای سال‌های متمادی ریزش مو را تحمل کرده‌اند و الگوی طاسی در آنها تثبیت شده است و می‌خواهند با رفع طاسی ظاهری جوان‌تر به دست آورند.
  • زنان و مردانی که ریزش موی ناشی از ضربه، جراحت یا سوختگی را تجربه کرده‌اند.
  • مردان و زنانی که به دلیل انجام عمل های زیبایی مانند لیفت صورت با ریزش مو مواجه شده اند.

برای تعیین بهترین روش کاشت مو و دریافت راهنمایی در مورد اقدامات مناسب، مشورت با یک دکتر پوست آنلاین بسیار ضروری و مهم است زیرا با توجه به نیاز شما بهترین تصمیم گرفته خواهد شد.

بهترین شامپو برای ریزش مو چیست؟

شناخت بهترین روش کاشت مو

در ادامه بهترین روش کاشت مو به شما معرفی و توضیح داده خواهد شد اما در جریان باشید بهترین راه برای انتخاب گزینه مناسب، مشاوره با جراح و یا دکتر متخصص پوست و مو می‌باشد.

کاشت موی سر به روش FUT

پیوند واحد فولیکولی (FUT) یک روش کاشت مو است که شامل ایجاد یک برش نواری در پشت سر برای استخراج فولیکول‌ها می‌شود. سپس این ناحیه بخیه می‌شود و فولیکول‌ها با دقت زیر میکروسکوپ برداشته می‌شوند. این فولیکول‌ها سپس در نواحی سر کاشته می‌شوند تا از نازک شدن مو یا ریزش موی سر به‌عنوان یک باند موفق محافظت شود.

در گذشته، FUT روش اولیه برای کاشت موی جلوی سر بود و اگرچه تکنیک‌های جدیدتری پدید آمده است، اما هنوز به عنوان یکی از موثرترین روش‌های موجود در نظر گرفته می‌شود. با این حال باید گفت این روش می‌تواند یک اسکار نواری در محل اهداکننده ایجاد کند، که معمولاً توسط موهای اطراف پوشانده می‌شود. روش های درمانی مختلفی برای به حداقل رساندن ظاهر این اسکار وجود دارد.

کاشت مو به روش FUT

FUT چندین مزیت از جمله سرعت بالای برداشت پیوند و هزینه نسبتاً پایین تر در مقایسه با روش های دیگر را دارد. علاوه بر این، گرافت ها زمان کمتری را در خارج از بدن می گذرانند و خطر آسیب را کاهش می دهند. این تکنیک همچنین با پیروی از یک روش خاص، احتمال خطا را در طول فرآیند استخراج پیوند به حداقل می رساند. علاوه بر این، فولیکول‌های استخراج‌شده از مقاوم‌ترین محل انتخاب می‌شوند و از ماندگاری آنها اطمینان حاصل می‌شود.

با این حال، برخی از معایب وجود دارد که باید در نظر گرفت که یکی ماهیت تهاجمی عمل و دوره نقاهت طولانی مرتبط با آن است. اندازه بزرگتر زخم نیاز به مراقبت دقیق بعد از عمل دارد. افرادی که تحت FUT قرار می گیرند باید حداقل تا دو ماه پس از عمل از ورزش و فعالیت های بدنی سنگین خودداری کنند. علاوه بر این، FUT برای افرادی که پوست سر سفت دارند مناسب نیست و نمی توانند از پیوندهای زیر گردن، موهای بدن یا موهای صورت استفاده کنند. در نتیجه برای ورزشکاران یا افرادی که سابقه ایجاد اسکار کلوئیدی دارند توصیه نمی شود.

به طور کلی، در حالی که FUT ممکن بهترین روش کاشت مو نباشد اما یک روش شناخته شده و موثر برای کاشت مو باقی می ماند.

بهترین قرص برای رشد مو را بشناسید

کاشت موی سر به روش FUE

فرآیند کاشت مو را می توان از دو روش اصلی FIT (تکنیک جداسازی فولیکولی) یا FUE (استخراج واحد فولیکولی) انجام داد. این روش ها استخراج فولیکول های مو به صورت جداگانه انجام شده و به صورت واحد از ناحیه اهداکننده و پیوند آنها به ناحیه گیرنده است.

در کاشت موی FIT یا FUE، هر واحد فولیکولی با دقت از ناحیه اهداکننده با استفاده از ابزار تخصصی به نام پانچ خارج می شود. سپس این فولیکول های استخراج شده در محلول ذخیره می شوند تا زمانی که برای پیوند آماده شوند. ناحیه گیرنده بی حس می شود و هر واحد فولیکول در سوراخ های کوچک ایجاد شده در آن ناحیه کاشته می شود. تعداد فولیکول های برداشت شده به تراکم مو در ناحیه اهداکننده بستگی دارد که برای هر فرد متفاوت است. کل این روش معمولاً حدود پنج تا هفت ساعت طول می کشد.

یکی از مزایای قابل توجه کاشت مو با استفاده از روش FIT این است که یک روش کم تهاجمی است و هیچ جای زخم یا بخیه ای بر جای نمی گذارد. این باعث می شود روند بازیابی سریعتر در مقایسه با سایر روش ها انجام شود. با این حال، استخراج هر واحد فولیکول و ایجاد برش های کوچک نیاز به تخصص و تجربه پزشک دارد. علاوه بر این، هر چه فولیکول ها بیشتر در خارج از بدن بمانند، خطر آسیب احتمالی بیشتر می شود.

کاشت مو از طریق روش FIT یا FUE مزایای متعددی از جمله زمان بهبودی کوتاه‌تر، کمترین درد و ناراحتی، عدم خونریزی شدید یا اسکار و عدم نیاز به بخیه را به همراه دارد. این به ویژه برای افرادی که زخم های گوشتی قبلی دارند یا پوست سر کمتر انعطاف پذیر است مناسب است. علاوه بر این، گرافت‌های نازک‌تر را می‌توان برای خط موی طبیعی‌تر برداشت، و از موهای بدن نیز می‌توان به عنوان منبع اهداکننده استفاده کرد. فعالیت های ورزشی سبک را می توان در عرض چند روز پس از عمل از سر گرفت.

مراقبت بعد از کاشت ابرو شامل چه مواردی است؟

کاشت مو به روش FUE

با این حال، برخی از اشکالاتی وجود دارد که باید در مورد این روش در نظر گرفت. فرآیند پیوند ممکن است کندتر باشد و برای جلوگیری از آسیب رساندن به پیوندها، به دقت و مهارت بالایی نیاز دارد. علاوه بر این، پیوندهای کمتری را می توان در یک جلسه نسبت به سایر تکنیک ها برداشت کرد. طولانی‌تر بودن مدت زمان خارج از بدن، خطر آسیب به گرافت‌ها را افزایش می‌دهد و برداشت گرافت‌ها از نواحی همسایه ممکن است به بانک موی بزرگ‌تری نیاز داشته باشد که برای دستیابی به تراکم موی بیشتر به جلسات متعدد نیاز دارد.

به طور خلاصه، کاشت مو با استفاده از روش FIT یا FUE یک تکنیک پیشرفته بوده و یکی از بهترین روش های کاشت مو است که مزایایی مانند حداقل تهاجم، بهبود سریعتر و ظاهر طبیعی را ارائه می دهد.

SUT بهترین روش کاشت مو

کاشت مو به روش SUT، مشابه روش FIT، شامل استخراج فولیکول ها می‌باشد. با این حال، از ابزارهای پیشرفته و خودکار برای یک رویکرد دقیق تر استفاده می کند. این تکنیک به دلیل توانایی آن در ایجاد نتایجی با ظاهر طبیعی محبوبیت پیدا کرده است و منجر به افزایش تعداد افراد برای کاشت مو به روش SUT شده است. به همین جهت برخی افراد آن را بهترین روش کاشت مو می‌دانند. یکی از مزایای کلیدی روش SUT، حداقل آسیبی است که به فولیکول ها وارد می کند. در مواردی که ناحیه اهداکننده دارای تراکم موی خوبی باشد، می توان بیش از 14000 فولیکول را با موفقیت پیوند زد.

بانک مو

یکی از مزایای قابل توجه کاشت مو SUT ماهیت کم تهاجمی آن است که در نتیجه یک دوره نقاهت کوتاه است. در عرض یک تا دو هفته، برش‌های کوچک ایجاد شده در طول عمل بدون برجای گذاشتن جای زخم قابل توجه بهبود می‌یابند. این تکنیک نوآورانه معایب روش های قبلی را برطرف کرده است و آن را به یک راه حل بسیار پیشرفته و جامع تبدیل کرده است.

کاشت مو به روش SUT معمولاً در مقایسه با روش های FIT و FUT هزینه بیشتری دارد اما زمان عمل سریع‌تر، کاهش آسیب پیوند و توانایی دستیابی به تراکم بالا در یک جلسه، اغلب بر ملاحظات هزینه‌ای آن ارجعیت دارد. موفقیت کاشت مو SUT به شدت به مهارت و تخصص جراح بستگی دارد. برای به حداقل رساندن خطر آسیب پیوند، انتخاب یک پزشک با تجربه بسیار مهم است.

کاشت مو به روش BHT

روش BHT (کاشت موی بدن) یک تکنیک نوآورانه است که به طور خاص برای مردانی طراحی شده است که مایل به پیوند مو از مناطقی مانند ریش، سینه و پشت هستند. این روش از تکنیک برداشت پیوند مشابه روش FUE (استخراج واحد فولیکولی) استفاده می‌کند، با این تفاوت که ناحیه اهداکننده فراتر از پشت سر است.

کاشت موی بدن

توجه به این نکته ضروری است که پیوند موی بدن به دلیل تفاوت‌های ساختاری بین موهای بدن و موهای سر نمی‌تواند به عنوان گرافت اولیه برای کاشت عمل کند. با این حال، می توان از آنها برای افزایش تراکم و نتایج کلی در ترکیب با سایر روش های کاشت استفاده کرد. برای اطمینان از نتایج مطلوب تر، چندین فاکتور حیاتی باید در طول کاشت مو BHT در نظر گرفته شود. یکی از جنبه های مهم انتخاب موها در مرحله رشد فعال به جای مرحله استراحت است. این زمان برای جلوگیری از اثرات مضر بر نتایج جراحی ضروری است.

علاوه بر این، برداشت پیوند از مناطقی با گردش خون مشابه در پوست سر بسیار مهم است. اگر گرافت‌ها در ناحیه گیرنده گردش خون بیشتری دریافت کنند، ممکن است مواد مغذی کافی دریافت نکنند و وارد فاز رشد نشوند و در نهایت بر نتیجه مطلوب تأثیر بگذارند.

از مزایای روش BHT می توان به سازگاری آن با سایر تکنیک های کاشت مو، توانایی بهبود تراکم مو و مناسب بودن آن برای افرادی که تعداد موی اهداکننده محدودی دارند، اشاره کرد. با این حال، مهم است که در نظر بگیرید که تغییر بین موهای بدن و موهای سر ممکن است در سال‌های اولیه پس از پیوند، ظاهری کمی نامنظم ایجاد کند.

میکروگرافت بهترین روش کاشت مو

روش میکروگرافت با استفاده از نگهدارنده‌های الکتریکی مخصوص برای استخراج فولیکول‌ها، کاشت مو را متحول کرده است و بسیاری از افراد آن را بهترین روش کاشت مو می‌دانند. این تکنیک پیشرفته خطر خطای انسانی را به حداقل می رساند، وجود اسکار و جای زخم را از بین می برد و روند جراحی را تسریع می کند. کاشت موی میکروگرافت که یکی از دقیق‌ترین روش‌های کاشت در دسترس است، می‌تواند بدون هیچ زحمتی گرافت‌های حاوی یک تا پنج تار مو را بدون بافت اضافی حذف کند. این روش از میکروموتورهای کاملاً خودکار با تنظیمات قابل تنظیم استفاده می کند که امکان استخراج انواع مختلف پیوند را فراهم می کند و نتایج کاملاً طبیعی را تضمین می کند.

روش میکروگرافت

مزایای روش میکروگرافت شامل توانایی برداشت تعداد بیشتری از پیوندها در یک جلسه در مقایسه با سایر تکنیک ها مانند SUT و FUE است. همچنین امکان برداشت گرافت های تک یا دوتایی مو را برای کاشت در امتداد خط مو فراهم می کند که در نتیجه تراکم بالاتر و ظاهر طبیعی تری ایجاد می شود. علاوه بر این، استفاده از میکروموتورها آسیب پیوند را کاهش می دهد، سرعت جراح را در طول کاشت افزایش می دهد و راه حلی قطعی برای مسائل اسکار و نکروز بافت ارائه می دهد. گنجاندن سلول‌های بنیادی در این روش رشد مو را تسریع می‌کند و نتایج پیوند سریع‌تر و رضایت‌بخش‌تری را ارائه می‌دهد.

البته روش میکروگرافت نیاز به دقت و صبر استثنایی در حین جراحی دارد و به دلیل پیچیدگی آن، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که چندین جلسه برای دستیابی به تراکم مو مورد نظر لازم باشد.

کاشت موی  Micro FIT

تکنیک پیشرفته ای که به عنوان کاشت مو میکرو فیت شناخته می شود از دستگاه های بسیار دقیق و ظریف بر اساس روش فیت استفاده می کند. این رویکرد نوآورانه شامل استخراج فردی فولیکول های مو از ناحیه بانک مو است. این فرآیند شامل برداشت فولیکول، آماده سازی و پیوند به ناحیه گیرنده است. تمایز اولیه از روش های قبلی در ابزارهای تخصصی مورد استفاده در حین جراحی نهفته است. از ایمپلنت‌های مینیاتوری استفاده می‌شود که می‌توانند سوراخ‌هایی با اندازه‌های مختلف بدون نیاز به ابزار جراحی برای استخراج فولیکول‌ها ایجاد کنند.

کاشت موی میکروفیت به طور گسترده ای به عنوان یک روش کم تهاجمی و ایمن شناخته شده است. به دلیل برش های کوچکی که در حین جراحی ایجاد می شود، نیازی به بخیه نیست و هیچ جای زخم یا اثری بر جای نمی ماند. زمان ریکاوری به میزان قابل توجهی کوتاه می شود و به افراد این امکان را می دهد که فعالیت های بدنی و ورزش را بدون عارضه از سر بگیرند. با این حال، توجه به این نکته مهم است که سرعت عمل جراحی ممکن است کندتر باشد، که می تواند احتمال آسیب فولیکول را افزایش دهد. این تنها محدودیت مرتبط با این روش است.

بهترین روش کاشت مو

کاشت مو میکرو فیت که یکی از بهترین روش های کاشت مو است از آخرین پیشرفت‌ها در کاشت مو بوده و از ابزارهای دقیقی برای اطمینان از برداشت دقیق پیوند استفاده می‌کند. دستگاه مورد استفاده که به عنوان کاشت کننده مینیاتوری شناخته می شود، حفره های کوچکی با قطرهای 0.6 تا 0.9 میلی متر ایجاد می کند. این امکان استخراج گرافت های تک یا دوتایی مو را فراهم می کند. تکنیک ویژه ای که برای برداشت و حفظ فولیکول های استخراج شده در یک محلول خاص به کار می رود، خطر آسیب پیوند را کاهش می دهد و در نتیجه تراکم موی بالایی در هنگام کاشت ایجاد می شود.

از مزایای کاشت موی میکرو فیت می توان به در دسترس بودن ابزارهای قابل تنظیم برای برداشت پیوند، توانایی استخراج گرافت های ظریف و تک رشته های مو برای رشد طبیعی تر و امکان استفاده از موهای بدن برای افراد دارای ریزش جزئی یا ناحیه ای مو اشاره کرد. این روش همچنین امکان برداشت سریعتر پیوند را نیز فراهم می کند. البته باید توجه داشت که این روش ممکن است برای افرادی که بانک موی ضعیفی دارند مناسب نباشد و دستیابی به تراکم مطلوب نیاز به دو جلسه کاشت متوالی داشته باشد.

کاشت مو به روش ترکیبی

در این روش منحصر به فرد که به تکنیک برداشت ترکیبی معروف است، از ترکیب روش های FIT (تکنیک جداسازی فولیکولی) و FUT (پیوند واحد فولیکولی) استفاده می شود. این رویکرد به ویژه برای افرادی که دارای بانک موی قابل توجهی هستند و کمترین فضای خالی در ناحیه گیرنده دارند مفید است، زیرا تراکم قابل توجهی از موهای کاشته شده را امکان پذیر می کند.

به طور معمول، تکنیک برداشت ترکیبی زمانی استفاده می شود که بیش از چهار هزار پیوند مو مورد نیاز باشد. این روش ثابت می کند که هم مقرون به صرفه و هم از نظر زمانی کارآمد است و نتایج رضایت بخشی را در مدت زمان کوتاه تری ارائه می‌دهد. با این حال استفاده از روش FUT در این تکنیک می‌تواند منجر به زخم‌های قابل مشاهده در ناحیه بانک مو شود. کاشت موی ترکیبی، با استفاده از هر دو روش FUT و FIT، یکی از موثرترین راه حل ها برای افرادی است که ریزش موی قابل توجهی را تجربه کرده اند و خواهان خط موی متراکم هستند. در حالی که برداشت نواری روش اصلی برای به دست آوردن گرافت است، تکنیک FUT نیز برای افزایش تراکم و بهبود نتایج کلی کاشت مو استفاده می شود.

از مزایای این رویکرد ترکیبی که به نوعی بهترین روش کاشت مو نیز می‌باشد می توان به برداشت گرافت های با کیفیت بالا، توانایی دستیابی به تراکم بالای موهای کاشته شده و پوشش موثر مناطق بزرگ طاس اشاره کرد. سایر مزایای مرتبط با روش های FUT و FIT نیز در این تکنیک رایج است. البته بهترین روش کاشت مو را با دکتر پوست آنلاین کنید و به صورت آنلاین و تصویری با او ارتباط گرفته و مراحل کار را طی کنید.

پرداخت اقساطی برای بهترین روش کاشت مو

آیا قصد انجام پیوند مو را دارید اما نگران هزینه آن هستید؟ ما جنبه مالی انجام چنین رویه‌ای را درک می‌کنیم. به همین دلیل است که داروباکس به آدرس https://darobox.ir یا همان بخش سلامت در اپلیکیشن آپ، یک گزینه پرداخت اقساطی راحت را برای کاربران ارائه کرده است.

طرح پرداخت اقساطی ما به شما این امکان را می دهد که هزینه بهترین روش کاشت مو را به پرداخت های ماهانه قابل مدیریت تقسیم کنید. به این ترتیب می توانید به اهداف خود در زمینه ترمیم مو برسید. ما معتقدیم که همه باید این فرصت را داشته باشند تا از خدمات پزشکی به صورت اقساطی استفاده کنندو به همین دلیل دریافتا وام را با شرایطی بسیار آسان ممکن کرده‌ایم.

اجازه ندهید نگرانی های مالی شما را از دستیابی به تغییر شکل موی مورد نظرتان باز دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت مو اقساطی می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید و یا مستقیما با شماره پشتیبانی سایت تماس بگیرید.

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *