عمل های زیبایی

تزریق ژل بینی / آیا تزریق ژل بینی دائمی است

آیا تزریق ژل بینی دائمی است؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران از پزشکان می‌پرسند. اما در پاسخ باید بدانید که این کار یک روش برگشت پذیر است و دائمی نیست و در ادامه با فرآیند آن و نحوه انجام آن بیشتر آشنا خواهید شد. ضمن اینکه برای این کار و بسیاری از کارهای زیبایی و جراحی می‌توانید از بخش عمل بینی اقساطی در  بخش سلامت اپلیکیشن آپ و یا پلتفرم داروباکس به آدرس https://darobox.ir استفاده کرده و تمامی هزینه ها را به صورت قسطی پرداخت کنید.


تصویر خدمات اقساطی

ثبت درخواست

انواع ژل بینی

انواع مختلفی از ژل بینی تزریقی در بازار موجود است که می‌تواند برای بزرگ‌کردن یا اصلاح بینی بدون جراحی استفاده شوند. البته انتخاب بهترین نوع و تزریق ژل بینی به عهده متخصص زیبایی و پزشک می‌باشد.

پرکننده های هیالورونیک اسید (HA)

این پرکننده ها حاوی هیالورونیک اسید هستند که درواقع ماده ای است که به طور طبیعی در بدن یافت می شود. پرکننده های HA برای بزرگ کردن بینی استفاده می‌شوند زیرا نتایج فوری را به ارمغان می‌آورند و در صورت لزوم برگشت پذیر هستند. برندهایی مانند Juvéderm و Restylane پرکننده های خاصی از HA می‌باشند.

ژل های هیدروکسی لاپاتیت کلسیم (CaHA)

این نوع ژل تولید کلاژن را تحریک می کند و نتایج طولانی تری را در مقایسه با پرکننده های HA ارائه می دهد. پرکننده های CaHA اغلب برای تغییر شکل بینی و اصلاح بی نظمی های جزئی استفاده می شوند.

پرکننده های پلی ال-لاکتیک اسید (PLLA)

این پرکننده ها با تحریک تولید کلاژن در طول زمان عمل می کنند و معمولاً برای اصلاحات مهم بینی یا تغییرات ساختاری استفاده می شوند. نتایج به تدریج طی چند ماه ظاهر می شود و می تواند تا دو سال باقی بماند.

پرکننده های پلی متیل متاکریلات (PMMA)

این ژل بینی حاوی میکروسفرهای ریز پلی متیل متاکریلات هستند که در یک ژل کلاژن شکل، معلق است. این نوع ژل نتایج طولانی مدتی را ارائه می دهند و نسبت به سایر پرکننده ها دائمی تر هستند. فیلرهای PMMA معمولاً برای اصلاحات وسیع‌تر بینی استفاده می‌شوند.

انواع جراحی بینی را بشناسید

نحوه تزریق ژل بینی

وقتی پزشک از ژل بینی استفاده می کند، معمولاً پزشک با شستن کامل دست‌ها با آب و صابون یا استفاده از ضدعفونی‌کننده دست‌های مبتنی بر الکل از تمیزی دست‌ها اطمینان می‌دهد. ممکن است از شما خواسته شود قبل از استفاده از ژل، بینی خود را به آرامی خالی کنید تا هرگونه مخاط یا باقی مانده از مجرای بینی پاک شود. بیمار معمولاً به صورت عمودی یا کمی خمیده با سری که کمی به عقب است می‌نشیند.

سپس پزشک مقدار کمی از ژل بینی را روی یک اپلیکاتور تمیز و استریل (مانند یک سواب پنبه یا یک اپلیکاتور ژل تخصصی) می برد. او با احتیاط اپلیکاتور را وارد یک سوراخ بینی می کند در حالی که سوراخ دیگر بینی را با انگشت خود بسته نگه می‌دارد. سپس ژل با پخش کردن آن در امتداد دیواره های داخلی مجرای بینی اعمال می شود. در صورت نیاز این فرآیند برای سوراخ دیگر بینی نیز تکرار می شود.

برای اینکه در تزریق احتمالی به داخل عروق خونی جلوگیری شود، در هنگام تزریق در یک بخش فرو رفته یا خالی در بینی بهتر است به جای آن که به شکل یک جا تزریق صورت گیرد، ابتدا بر روی استخوان یا غضروف انجام شود و سپس به شکل خطی و رو به عقب ادامه یابد. پس از استفاده از ژل، پزشک ممکن است به بیمار دستور دهد که برای مدت کوتاهی بی حرکت بماند تا ژل به طور یکنواخت در مجرای بینی پخش شود.

هزینه عمل شکستگی بینی چقدر است؟

نحوه تزریق ژل بینی

ژل بینی برای چه کسانی مناسب است؟

فیلر بینی که به عنوان رینوپلاستی غیر جراحی یا رینوپلاستی مایع نیز شناخته می شود، یک عمل زیبایی است که شامل تزریق فیلرهای پوستی برای تغییر شکل بینی است.

اما فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟ تزریق ژل بینی ممکن است برای افرادی مناسب باشد که:

  • تمایل به تغییرات جزئی در بینی خود دارند
  • می خواهید تقارن بینی را بهبود ببخشند
  • به دنبال راه حل های غیر دائمی هستند
  • یک گزینه غیر تهاجمی و غیر جراحی را ترجیح دهند.قیلر بینی

ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟

تزریق ژل بینی بین 6 تا 18 ماه ماندگاری دارد، اما اگر درمان های مکرر را انجام دهید، می توانید نتیجه طولانی تری را با همین پرکننده ها تجربه کنید. از آنجایی که ناحیه بینی یک ناحیه کم حرکت از صورت است (مثلاً در مقایسه با دهان یا چشم)، تزریق فیلر پوستی نسبت به سایر نواحی بیشتر دوام می آورد. بنابراین تزریق ژل بینی دائمی نبوده و قابل بازگشت است.

هزینه عمل بینی استخوانی چقدر است؟

مزایای تزریق ژل بینی

مزایای تزریق ژل بینی شامل یک روش سریع و غیر تهاجمی برای تغییر ویژگی های بینی بدون نیاز به بیهوشی عمومی است. این روش در مقایسه با رینوپلاستی با هزینه کمتر برای هر درمان همراه است. علاوه بر این، تزریق ژل بینی برای حفظ ارتفاع بینی موثر است و می تواند با جراحی زیبایی بینی تغییر شکل دهد. ماهیت غیر دائمی این تزریق و برگشت پذیری آن نیز از خواص مطلوب به حساب می‌آید.

عوارض تزریق ژل بینی

اطلاعات محدودی در مورد عوارض خاص مرتبط با این روش در دسترس است. با این حال، برخی از عوارض بالقوه برای عوارض تزریق ژل بینی وجود دارد.

  • عفونت
  • واکنش های آلرژیک
  • خونریزی
  • درد و ناراحتی
  • کبودی و تورم
  • آسیب به اعصاب ناحیه اطراف تزریق
  •  عدم تقارن یا بی نظمی

این موارد عوارض خاص مرتبط با تزریق ژل بینی است که ممکن است برای تعداد کمی از افراد رخ دهد.

عمل دماغ گوشتی و هزینه آن را در این مطلب بخوانید.

چه افرادی باید از انجام تزریق ژل بینی اجتناب کنند؟

افراد خاصی هستند که باید از تزریق ژل بینی خودداری کنند یا در مورد آنها محتاط باشند.

  • زنان باردار یا شیرده
  • افراد مبتلا به عفونت یا التهاب پوستی فعال
  • کسانی که سابقه واکنش های آلرژیک شدید دارند
  • افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند
  • افراد با انتظارات غیر واقعی یا اختلال بدشکلی بدن (BDD)

قبل از اقدام به تزریق ژل بینی حتما با یک دکتر پوست آنلاین با تجربه مشورت کنید زیرا او می‌تواند وضعیت خاص، سابقه پزشکی شما را ارزیابی کرده و توصیه های شخصی در مورد اینکه آیا تزریق فیلر برای شما مناسب است یا خیر را به شما بدهد

هزینه عمل پولیپ بینی چقدر است؟

تزریق ژل بینی

آیا تزریق ژل بینی دائمی است؟

بیشتر فیلرهای آرایشی موقتی هستند. تزریق ژل بینی بسته به نوع انتخابی شما از 6 ماه تا 18 ماه طول می‌کشد. بنابراین اگر تزریق مشکلی داشته باشد قابل تغییر و تجدیدپذیر است. در عرض یک هفته پس از تزریق ژل بینی بهترین نسخه بینی جدید خود را خواهید دید. می توانید انتظار داشته باشید که مقداری تورم، حساسیت و قرمزی و احتمالاً کبودی مشاهده کنید اما نگران نباشید، شما هنوز هم می‌توانید فعالیت‌های منظم خود را از نظر فیزیکی انجام دهید، اما باید از لمس کردن بینی یا ماساژ یا ماساژ صورت که ممکن است فیلر جدید شما را از جای خود خارج کند، خودداری کنید.

درباره تغذیه بعد از عمل بینی بیشتر بدانید

عوامل موثر در ماندگاری فیلر بینی چیست؟

دوام فیلر بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از ملاحظات کلیدی وجود دارد که می تواند بر مدت زمان ماندگاری پرکننده های بینی تأثیر بگذارد:

  • نوع فیلر: انواع مختلف پرکننده ها دوام متفاوتی دارند. فیلرهای موقت، مانند پرکننده های مبتنی بر اسید هیالورونیک، معمولا برای بزرگ کردن بینی استفاده می شوند. ژل بینی ها بسته به محصول خاص مورد استفاده، نتایجی را ارائه می دهند که بین 6 ماه تا 2 سال ماندگاری دارند. پرکننده های نیمه دائمی یا دائمی نیز ممکن است در دسترس باشند، اما خطرات و ملاحظات مختلفی را به همراه دارند.
  • متابولیسم و سبک زندگی: متابولیسم فرد و عادات سبک زندگی می تواند بر مدت زمان ماندگاری فیلر تأثیر بگذارد. سرعت متابولیسم سریعتر می تواند باعث شود که فیلر سریعتر تجزیه شود.
  • تکنیک تزریق پزشک: تکنیک و مهارت پزشک که تزریق فیلر را انجام می دهد نقش مهمی در طول عمر آن دارد.
  • کیفیت محصول: کیفیت و شهرت ژل بینی مورد استفاده می تواند بر دوام آن تأثیر بگذارد.
  • آناتومی فردی: آناتومی هر فرد منحصر به فرد است و این می تواند بر مدت زمان ماندگاری پرکننده های بینی تأثیر بگذارد.
  • نگهداری و پیگیری: نگهداری و پیگیری منظم می تواند به طولانی شدن اثرات پرکننده های بینی کمک کند.

مراقبت‌های بعد از استفاده از فیلر بینی

بلافاصله پس از درمان به مدت 24 ساعت از ورزش خودداری کنید. در چند روز اول از هرگونه اشیاء اطراف بینی، از جمله عینک یا عینک آفتابی استفاده نکنید. از فشار زیاد، لمس یا مالش نواحی تزریق شده خودداری کنید. در چند هفته اول پس از درمان، هیچ درمان دندانپزشکی نیز نباید انجام دهید. ضمن اینکه موارد احتیاطی زیر نیز می‌تواند جزو مراقبت های بعد از استفاده از فیلر بینی می‌باشد.

  • استفاده از کمپرس سرد
  • ناحیه تحت درمان را تمیز نگه دارید
  • در حالتی که سرتان بالاتر از بدن است بخوابید
  • هیدراته بمانید
  • از بینی خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

ورم بعد از تزریق ژل بینی

  • سر خود را تا حد امکان در وضعیت بالا نگه دارید، سعی کنید روی چند بالش بخوابید، زیرا این کار به تخلیه مایع از بینی شما کمک می کند و تورم و ناراحتی را کاهش می دهد.
  • مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید
  • مقدار زیادی سبزیجات برگدار و غذاهای غنی از ویتامین K بخورید
  • از کمپرس یخ یا کمپرس خنک در نواحی اطراف بینی خود که متورم یا کبود شده است استفاده کنید.

ورم بعد از تزریق ژل بینی معمولاً در عرض چند روز فروکش می کند. یعنی 24 تا 72 ساعت پس از درمان. گاهی اوقات، تورم می تواند از چند روز تا چهار هفته نیز طول بکشد که نیاز به راهنمایی پزشک خواهد داشت.

فیلر بینی

قیمت تزریق ژل به بینی

هزینه تزریق ژل به بینی معمولا به مقدار فیلر (filler) مورد نیاز بستگی دارد که با توجه به صلاح‌دید پزشک مشخص می‌شود. قیمت تزریق ژل به بینی در سال ۱۴۰۲  بین 3 تا 6 میلیون تومان در مراکز مختلف می‌باشد. البته برای این کار و بسیاری از خدمات دیگر می‌توانید از بخش عمل بینی اقساطی استفاده کرده و از وام آن برای زیباسازی و یا درمان استفاده کنید. مبلغ وام تا 50 میلیون توموان بوده و در زمانی بسیار سریع به شما تعلق خواهد گرفت.

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *