جراحی

عمل لیپوساکشن و تجربه یک لاغری سریع

عمل لیپوساکشن را خیلی‌ از ما را روشی سریع برای کاهش وزن می‌دانیم؛ این تصور اشتباه است. لیپوساکشن یا چربی‌کشی یک عمل زیبایی است و بهتر است زمانی انتخاب شود که وزن شخص ثابت و در محدودۀ سلامت است، ولی صرفا در بعضی از نقاط بدنش چربی‌های موضعی دارد.

اگر اضافه وزن دارید، بهتر است ابتدا با رژیم غذایی صحیح و ورزش وزن خود را کاهش دهید. سپس اگر در بخش‌هایی از بدنتان چربی موضعی داشتید که از بین نمی‌رفت، می‌توانید به عمل لیپوساکشن به عنوان روشی برای زیباتر کردن بدنتان فکر کنید.

لازم است همین ابتدا اشاره کنیم که شرکت داروباکس به آدرس https://darobox.ir برای انواع جراحی‌های زیبایی از جمله لیپوساکشن خدمات اقساطی ارائه می‌کند. اگر به انجام عمل چربی‌کشی یا لیپوساکشن فکر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که ابتدا این مقاله را بخوانید؛ سپس با پزشکان متخصص زیبایی در اپلیکیشن داروباکس به آدرس https://darobox.ir مشورت کنید. در صورتی که با در نظر گرفتن همۀ اصول و معیارهای سلامتی، این جراحی برای شما مناسب است، می‌توانید از خدمات اقساطی داروباکس به آدرس https://darobox.ir استفاده کنید.

عمل پیکر تراشی اقساطی


تصویر خدمات اقساطی

ثبت درخواست

عمل لیپوساکشن چیست؟

لیپوساکشن یک عمل زیبایی برای برداشتن چربی‌هایی است که به نظر می‌رسد با رژیم غذایی و ورزش از بین نمی‌روند. این عمل جراحی برای برداشتن چربی از باسن، شکم، ران، بازو، سینه، پشت و حتی صورت و زیرچانه انجام می‌شود.

درصورت ایجاد هرگونه سوال در زمینه پوست میتوانید از خدمات دکتر پوست آنلاین سامانه سلامت پزشکی مجموعه حال استفاده کنید.

 چاقی

وقتی در ناحیه‎‌ای از بدنتان دچار چاقی موضعی هستید، یعنی سلول‌های چربی در آن ناحیه از بدن اندازه و حجم زیادی دارند. لیپوساکشن برای کاهش سلول‌های چربی در آن ناحیه انجام می‌شود. نتیجۀ عمل لیپوساکشن تا زمانی ماندگار است که وزن ثابتی داشته باشید. نتیجۀ عمل لیپوساکشن به عوامل دیگر مثل جنس پوست شما هم بستگی دارد.

برای مثال اگر پوستتان خاصیت ارتجاعی خوبی داشته باشد، موضع عمل شده به نظر صاف می‌رسد؛ اما اگر پوست نازکی دارید که خاصیت ارتجاعی‌اش کم باشد، ممکن است پوست در نوحی چربی‌کشی‌شده شل به نظر برسد. برای انجام عمل چربی کشی، علاوه بر داشتن وزن ثابت، باید سطح سلامت قابل قبولی داشته بشید، یعنی دچار فشار خون بالا، علائم نارسایی قلبی، بیماری دیابت نباشید و سیستم ایمنی بدنتان هم ضعیف نباشد. هریک از این بیماری‌ها ممکن است عمل لیپوساکشن را با پیچیدگی مواجه کند.

درباره قرص اکساندرولون و درمان لاغری بیشتر بدانید

فرق لیپوماتیک با لیپوساکشن

ما قبلا در مجله سلامت داروباکس به آدرس https://darobox.ir دربارۀ عمل لیپوماتیک یا پیکر تراشی مقالۀ مفصلی نوشته‌ایم. اگر می‌خواهید دربارۀ این عمل بیشتر بدانید به شما خواندن آن مقاله را توصیه می‌کنیم. در این‌جا مختصر به تفاوت میان لیپوساکشن و لیپوماتیک اشاره می‌کنیم. علت اینکه به لیپوماتیک پیکرتراشی هم گفته می‌شود، آن است که این عمل شبیه به نوعی مجسمه‌سازی با بدن است.

در عمل پیکر تراشی، جراح چربی را از قسمتی از بدن برمی‌دارد و آن را به جای دیگری منتقل می‌کند. خیلی‌ها ممکن است این دو عمل را با هم اشتباه بگیرند، اما در لیپوماتیک از فناوری صوتی، امواج فراصوت و لرزش استفاده می‌کنند. در این عمل نه به عروق آسیب زده می‌شود و نه حتی به خود سلول‌های چربی. از بافت چربی خارج شده در عمل لیپوماتیک دوباره می‌توان استفاده کرد؛ یعنی می‌توان آن را در بافت بخش دیگری از بدن مثلا صورت و پستان و لگن تزریق نمود.

لیپوماتیک

دانستنی هایی از عمل لیپوساکشن شکم

شاید به نظرتان برسد که عمل لیپوساکشن شکم شما را برای همیشه از چربی شکمی خلاص می‌کند. این تصور اشتباه است.

ابتدا باید بدانید که چربی‌ با چربی فرق می‌کند! ما در شکم خود دو نوع چربی داریم:

1-چربی زیرپوستی یا چربی زیرجلدی: چربی زیرپوستی همانی است که می‌خواهید از شرش خلاص شوید. این چربی درست زیر پوست قرار دارد؛ می‌لرزد؛ می‌توان نیشگونش گرفت. اما برخلاف تصور شما آنقدرها هم مضر نیست. فقط زیبایی و تناسب اندام شما را برهم زده است.

2- چربی احشایی: چربی احشایی در داخل حفرۀ شکمی شماست. این نوع چربی سفت است. خیلی از افرادی که چربی احشایی دارند، به نظر چاق نیستند. اما این نوع چربی برای سلامتشان بسیار مضرتر از چربی زیرپوستی است. این نوع چربی باعث مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 می‌شود، فشار خون و سطح کلسترول بد خون را بالا می‌برد و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی و حتی سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

اگر می‌خواهید دربارۀ انواع انسولین و کارکردهایشان بدانید، این مطلب را بخوانید.

لیپوساکشن شکم حریف چربی احشایی نمی‌شود. این عمل فقط چربی زیرپوستی را از بین می‌برد. برای از بین بردن چربی احشایی باید به فکر رژیم و ورزش باشید! اینکه شما چقدر چربی احشایی دارید، تنها با روش‌های تصویربرداری ام‌آرآی یا سی‌تی‌اسکن قابل تشخیص است. اما اگر مرد هستید و دور کمرتان بیش از 100 سانتی‌متر است و اگر زن هستید و دور کمرتان بیش از 90 سانتی‌متر است، معمولا چربی احشایی دارید و باید بیشتر به فکر سلامت خود باشید.

عمل لیپوساکشن شکم

حالا اگر به عمل لیپوساکشن شکم برگردیم، باید ابتدا بگوییم که این روزها انجام این جراحی معمولاً نیازی به بیهوشی عمومی ندارد. البته هنوز هم جراحانی هستند که از بیهوشی عمومی استفاده می‌کنند، اما بعضی از جراحان هم از روش تامسنت استفاده می‌کنند. روش تامسنت نوعی بی‌حسی موضعی است؛ جراح در این روش محلول بی‌حس‌کننده را به زیر پوست ناحیۀ شکم شما تزریق می‌کند.

پس از بی حسی جراح در نواحی مختلفی از شکم که از قبل آن‌ها را مشخص کرده، چند برش کوچک ایجاد می‌کند؛ سپس چربی‌های اضافی را می‌شکند و از طریق لوله‌ای به اسم کانولا بیرون می‌کشد.

توجه کنید که هرچه در سن بالاتری عمل لیپوساکشن شکم را انجام بدهید، امکان شل شدن و آویزان شدن پوست شما بیشتر است. زیرا پوست در سنین بالا خاصیت ارتجاعی کمتری دارد.

درباره لاغری موضعی با دستگاه بیشتر بدانید

نحوه عمل لیپوساکشن غبغب

بعضی از ما از داشتن غبغب ناراضی هستیم، چون زیبایی و نمای فک و صورت ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تنها افراد چاق نیستند که غبغب دارند. فرم صورت و جنس پوست در داشتن غبغب تعیین‌کننده است. به همین دلیل افراد لاغری هم هستند که در نواجی چانه تجمع چربی و افتادگی دارند؛ همچنین با افزایش سن و شل شدن پوست احتمال افتادگی عضلات زیرچانه و داشتن غبغب بیشتر می‌شود.

عمل لیپوساکشن غبغب یکی از روش‌های برداشتن غبغب است. البته لیپوساکشن تنها چربی را خارج می‌کند، و بعد از عمل ممکن است پوست زیر چانه همچنان افتاده باشد. به همین دلیل اغلب جراح زیبایی روشی ترکیبی را توصیه می‌کند تا ناحیۀ چانه و گردن محکم‌تر به نظر برسد.

عمل لیپوساکشن غبغب

به این روش ترکیبی اصطلاحاً ساب منتوپلاستی می‌گویند؛ یعنی جراح هم از طریق لیپوساکشن چربی اضافی را برمی‌دارد و هم از برش‌های کوچکی در زیر چانه برای سفت شدن عضلات آن استفاده می‌کند.

با وجود این اگر پوست شما بیش از حد شل باشد، پزشک به جای این روش توصیه می‌کند که عمل زیبایی لیفت گردن را انجام بدهید.

نحوه لیپوساکشن با دستگاه پال

لیپوساکشن با دستگاه پال (PAL) با لیپوساکشن به روش سنتی متفاوت است. در روش سنتی، جراح با دست کانولا را حرکت می‌دهد و بافت چربی را جدا می‌کند و می‌شکند. طبیعی است که این روش هم جراح را خسته می‌کند و هم دقت عمل را پایین می‌آورد.

در لیپوساکشن با دستگاه پال فرایند شکستن و خروج چربی به دستگاه واگذار شده است. این روش با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و در مدت زمان کمتری مقدار چربی بیشتری از بدن فرد خارج می‌شود. این روش باعث می‌شود که هم جراح و هم بیمار خستگی کمتری را احساس کنند و نتیجۀ عمل هم بهینه‌تر باشد.

در روش پال کانولا با نیرویی مکانیکی به صورت متناوب می‌لرزد و چربی‌ها را به صورت یکنواخت از بدن خارج می‌کند، بدون اینکه به بافت و اعصاب بدن آسیبی وارد بشود. جراحان زیبایی معتقدند که این روش هم سریع‌تر است، هم دقت و ظرافت بیشتری دارد.

از لیپوساکشن با دستگاه پال می‌توان برای همۀ بخش‌های بدن استفاده کرد؛ همچنین گاهی این روش را با فناوری‌های دیگری مثل ویزر (vaser) یا اسمارت لیپو (Smartlipo) ترکیب می‌کنند تا سلول‌های چربی با سهولت بیشتر و بدون آسیب به بافت‌های اطراف از بدن خارج شوند.

لیپوساکشن با دستگاه پال

بهترین راه برای ورم بعد از لیپوساکشن

وقتی عمل لیپوساکشن را انجام می‌دهید، انتظار تورم و کبودی را در روزهای بعد از عمل داشته باشید. وقتی جراح کانولا را به درون پوست شما  وارد می‌کند و این دستگاه برای برداشتن چربی، حرکات رفت ‌وبرگشتی انجام می‌دهد، زیرپوست شما مجراهایی ایجاد می‌شود که با مایعی پر می‌شوند. تجمع این مایع دلیل اصلی تورم بافت بدن شما بعد از لیپوساکشن است.

معمولا پزشک برش‌های شما را باز می‌گذارد و از دِرَن‌هایی موقتی برای تخلیه مایعات استفاده می‌کند که همین کار به کاهش تورم شما کمک می‌کند. اما به هرترتیب در روزهای اول پس از جراحی تورم شما زیاد می‌شود؛ بیشتر این تورم ظرف چندهفته پس از عمل از بین می‌رود؛ اما ممکن است تا ماه‌ها همچنان تورم داشته باشید. میزان تورم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بنابراین نباید خودتان را با شخص دیگری که همین عمل را انجام داده، مقایسه کنید.

با رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل لیپوساکشن می‌توانید به کاهش تورم کمک کنید؛ از جملۀ این مراقبت‌ها شامل موارد زیر است:

  • به مدت طولانی ننشینید.
  • در ساعات اول پس از عمل استراحت کنید.
  • اجسام سنگین را بلند نکنید.
  • از مصرف دخانیات پرهیز کنید.
  • لباس تنگ نپوشید؛ اما از گنی که پزشک توصیه کرده استفاده کنید. این گن باید مطابق سایز شما باشد.
  • تنها زمانی گن را دربیاورید که نیاز به حمام کردن دارید.
  • برای بازگشتن به کار و فعالیت‌های عادی مثل ورزش لازم است که چند هفته صبر کنید.
  • از مسکن و داروهای آنتی بیوتیک که پزشک برایتان تجویز کرده، مرتب استفاده کنید.

عوارض لیپوساکشن

داروهای ضد التهابی برای بعد از عمل لیپوساکشن

بعد از عمل لیپوساکشن معمولا درد و تورم دارید. درد معمولا تا 3 روز به اوج می‌رسد و پس از آن کاهش می‌یابد. پزشک عموماً مسکن‌ها و داروهای ضد التهابی را برای کنترل درد شما تجویز می‌کند؛ اما توصیه می‌کند که تنها در صورتی که درد دارید، از آن‌ها استفاده کنید.

لازم است که هم پیش از عمل و هم پس از آن، صرفا داروهایی را مصرف کنید که پزشکتان آن‌ها را تجویز کرده باشد. استفادۀ خودسرانه از دارو ممکن است عوارض جدی برای شما داشته باشد. برای مثال روزهای قبل از عمل، نباید از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مثل آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن استفاده کنید؛ زیرا باعث رقیق شدن خون می‌شوند.

بعد از عمل در صورتی که پزشک این داروها را برای شما تجویز کرد، باید با احتیاط و فقط طبق دستور پزشک آن‌ها را مصرف کنید که دچار عوارضی مثل خونریزی نشوید. همچنین استفاده از مکمل‌هایی مثل ویتامین E هم صحیح نیست، زیرا مانع از انعقاد خون می‌شود.

شناخت عوارض لیپوساکشن

لیپوساکشن مثل هر عمل جراحی دیگری خطرات و ریسک‌های خاص خودش را دارد. از جمله عوارض لیپوساکشن موارد زیر است:

  • خون ریزی
  • عوارض ناشی از بیهوشی
  • شوک (معمولاً به دلیل عدم دریافت مایعات کافی در حین جراحی)
  • انباشته شدن مایعات (تشکیل حفره‌های مایع زیر پوست)
  • عفونت
  • آمبولی چربی (زمانی که تکه‌های ریز چربی جدا می‌شوند و جریان خون را مسدود می‌کنند)
  • سوختگی با ابزار جراحی
  • واکنش به مادۀ بی‌حس ‌کننده
  • بی‌حسی در پوست
  • آسیب دیدن اعصاب، عروق، ماهیچه‌ها و …

آمبولی چربی

سخن پایانی

لیپوساکشن را برای لاغر شدن انتخاب نکنید. بهترین روش لاغری استفاده از رژیم غذایی و همچنین افزایش تحرک و فعالیت‌های ورزشی است. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که از مشاوره آنلاین متخصص تغذیه در داروباکس به آدرس https://darobox.ir کمک بگیرید. وقتی وزنتان به میزان تعادل رسید و باز هم از انباشت چربی در بخش‌هایی از بدنتان ناراضی بودید، می‌توانید به عمل لیپوساکشن یا چربی‌کشی فکر کنید.

نکتۀ مهمی که در عمل‌های زیبایی از جمله لیپوساکشن دغدغۀ اکثر افراد است، انتخاب جراح معتمد و همچنین تأمین هزینه‌های جراحی زیبایی است. زیرا بیمه‌های درمانی هزینۀ این نوع جراحی را قبول نمی‌کنند.

برای اینکه این مشکل را رفع کنید، می‌توانید از خدمات شرکت داروباکس به آدرس https://darobox.ir کمک بگیرید. ما با متخصصان و جراحان زیبایی باتجربه و قابل‌اعتمادی همکاری داریم. پس از انتخاب جراح مورد نظرتان در اپلیکیشن داروباکس به آدرس https://darobox.ir و مشورت با ایشان، می‌توانید با تأیید از سرویس پیکر تراشی اقساطی داروباکس به آدرس https://darobox.ir برای تأمین هزینۀ عمل لیپوساکشن خود استفاده کنید.

 

 

سوالات متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”آیا عمل لیپوساکشن خطرناک است؟” answer-0=”همۀ اعمال جراحی خطرات و ریسک‌های خودشان را دارند. کاری که ما برای کاهش ریسک عمل لیپوساکشن می‌توانیم انجام دهیم، انتخاب یک جراح باتجربه و قابل اعتماد است.” image-0=”” headline-1=”h3″ question-1=”هزینه لیپوساکشن شکم چقدر است؟” answer-1=”هزینه لیپوساکشن شامل دستمزد جراح و همچنین هزینه‌های مرکز درمانی است. جدا از آنکه جراحان ممکن است دستمزدهای مختلفی را برای خود در نظر بگیرند (که البته آن‌هم در محدودۀ مشخصی است)، هزینه‌ای که مرکز جراحی از شما دریافت می‌کند، در تعیین قیمت لیپوساکشن شکم و پهلو موثر است. در سال 1401 هزینۀ جراحی‌های زیبایی در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل‌توجهی پیدا کرده است. محدودۀ قیمت لیپوساکشن شکم بین 25 تا 35 میلیون تومان است.” image-1=”” headline-2=”h3″ question-2=”بهترین جراح لیپوساکشن در تهران ” answer-2=”در تهران جراحان حاذق و معتمد زیادی حضور دارند. شما برای انتخاب بهترین جراح اولا باید به شرایط و محدودیت‌های خودتان توجه کنید و سپس با توجه به نظرات بیماران و مراجعان دیگر، جراح مورد نظر خود را انتخاب کنید. شرکت داروباکس به آدرس https://darobox.ir این کار را برای شما آسان کرده است. می‌توانید با مراجعه به پروفایل جراحان زیبایی همکار با ما، نظرات مراجعان دیگر را دربارۀ آن‌ها بخوانید و بر این اساس تصمیم بگیرید. ” image-2=”” headline-3=”h3″ question-3=”هزینه عمل لیپوساکشن سال 1401″ answer-3=”قیمت عمل لیپوساکشن در سال 1401 در مقایسه با سال 1400 افزایش قابل‌توجهی داشته است. هزینۀ این عمل بستگی به این دارد که کدامیک از اندام‌های خود را می‌خواهید لیپوساکشن کنید. هزینۀ این عمل در سال 1401 معمولا از 20 میلیون تومان شروع می‌شود. البته این مقدار بستگی به جراح و مرکز جراحی شما نیز دارد. بهتر است در این باره با پزشک خود مشورت کنید.” image-3=”” count=”4″ html=”true” css_class=””]

منابع

https://www.mayoclinic.org

https://www.webmd.com

https://medlineplus.gov

https://www.medicalnewstoday.com/

https://www.americanboardcosmeticsurgery.org/

https://en.wikipedia.org

https://my.clevelandclinic.org/

https://jarahan.com/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *