اطلاعات دارویی

معرفی ۶ مورد به عنوان بهترین ویتامین برای پوست صورت

بهترین ویتامین برای پوست صورت نقش مهمی در حفظ سلامت پوست صورت داشته و به شما کمک می‌کند تا با چین وچروک پوست، پیری و لکه های صورت خداحافظی کنید. هرچند که همیشه ویتامین ها برای دستابی به یک پوست خوب کافی نبوده و نیاز به عملیات لیزر جوانسازی پوست، مرطوب کردن آن و یا لیزر درمان می‌باشد. با کمک از متخصصان در بخش پزشک آنلاین می‌توانید پس از مشورت با دکترهای متخصص، بهترین راهکار را از آن‌ها جویا شده و در صورت نیاز به کارهای درمانی از وام 50 میلیونی حال  (بخش سلامت اپلیکیشن آپ) برای جوانسازی پوست اقساطی و یا سایر خدمات پزشکی و جراحی استفاده نمایید.


تصویر خدمات اقساطی

ثبت درخواست

بهترین ویتامین برای لکه های قهوه ای صورت

تغذیه پوست با ویتامین های ضروری می تواند یک رویکرد طبیعی برای روشن کردن پوست و کاهش لکه های تیره باشد. وقتی نوبت به از بین بردن این لکه‌های سرسخت می‌رسد، سه ویتامین به‌عنوان مدعی اصلی معرفی می‌شوند و بهترین ویتامین برای پوست صورت هستند که شامل ویتامین C، ویتامین B12، و ویتامین E است.

ویتامین C نقش حیاتی در تحریک برای تولید کلاژن و مهار تشکیل ملانین ایفا می‌کند و آن را به یک درمان عالی برای از بین بردن لکه‌های تیره تبدیل می‌کند. استفاده از سرم ها یا کرم های غنی شده با ویتامشین C در روتین مراقبت از پوست می تواند به طور موثری هایپرپیگمانتاسیون صورت را درمان کرده و آن لکه های مزاحم را محو کند و پوست شما را به وضوح روشن تر و درخشان تر کند. با تنظیم تولید ملانین، این ویتامین ها به تدریج جادوی خود را به نمایش می گذارند تا کله های قهوه‌ای را از بین ببرند.

روشن شدن پوست با بیوتین

بیوتین یک ویتامین محلول در آب است که بهترین ویتامین برای پوست صورت بوده و بخشی از ویتامین های گروه B کمپلکس محسوب می‌شود و نقش مهمی در حفظ سلامت پوست، مو و ناخن دارد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که خود بیوتین هیچ تاثیر مستقیمی بر روشن شدن پوست ندارد.

روشن شدن پوست به فرآیندی اطلاق می شود که تولید ملانین را کاهش می دهد، رنگدانه ای که مسئول رنگ پوست ما است، به منظور دستیابی به رنگ روشن تر. روش ها و مواد مختلفی در محصولات روشن کننده پوست استفاده می شود، اما بیوتین به طور معمول یکی از آنها نیست و در حالی که بیوتین برای سلامت کلی پوست ضروری است اما هیچ خاصیت روشن کنندگی پوستی ندارد.

اگر علاقه مند به داشتن رنگ روشن تر یا رفع مشکلات مربوط به رنگ ناموزون پوست هستید بهترین راه این است که پس از مشاوره با دکتر پوست آنلاین برای عملیاتی مانند whitening یا جوانسازی پوست اقساطی و یا تکنیک پوست کره‌ای یا لیزر درمانی اقدام کنید.

بهترین قرص برای رشد مو را بشناسید

بهترین ویتامین ها برای پوست صورت

چند ویتامین هستند که بهترین ویتامین برای پوست صورت محسوب می‌شوند و در ادامه به بررسی آن‌ها و اثراتشان بر پوست صورت می‌پردازیم.

ویتامین A برای چروک صورت

رتینوئیدها که مشتقات ویتامین A هستند، هم در لوسیون های بدون نسخه و کرم های شب و هم در داروهای تجویزی یافت می شوند. تحقیقات نشان داده است که ویتامین A می تواند به طور موثر چین و چروک ها را کاهش دهد، زبری پوست را بهبود بخشد و لکه های قهوه ای را از بین ببرد. بنابراین، افرادی که به دنبال پوستی جوان و زیبا هستند، تشویق می‌شوند تا این ماده را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانند.

برای دستیابی به نتایج مطلوب، رتینوئیدها باید در شب استفاده شوند، زیرا نور خورشید می‌تواند بسیاری از اشکال ویتامین A را غیرفعال کند. البته توجه به این نکته ضروری است که این مواد به دلیل ماهیت حساسیت زای خود ممکن است باعث قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست شوند.

ویتامین A

برای مبتدیان، توصیه می شود با محصولات بدون نسخه شروع کنند که به راحتی در داروخانه ها در دسترس هستند. این محصولات عوارض جانبی کمتری دارند زیرا رتینول موجود در آنها به تدریج به اسید رتینوئیک تبدیل می شود. برای به حداقل رساندن خطر واکنش های آلرژیک، توصیه می شود قبل از افزایش دفعات، از این ویتامین هر دو یا سه شب به مدت حداقل دو هفته استفاده کنید. مقدار مناسب برای استفاده برای کل صورت به اندازه یک نخود است.

ویتامین B3 برای مراقبت پوست

ویتامین B3 یا نیاسینامید که معمولا در لوسیون ها، کرم ها و سرم ها یافت می شود بهترین ویتامین برای پوست صورت بوده و یک ماده ضروری مفید برای پوست است که نقشی حیاتی در افزایش تولید سرامیدها و اسیدهای چرب دارد. این اجزا برای محافظت از لایه بیرونی پوست و حفظ رطوبت و در عین حال مقاومت در برابر عوامل تحریک کننده خارجی بسیار مهم هستند. بنابراین، ویتامین B3 به ویژه برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند، مناسب است.

تحقیقات نشان می دهد که استفاده از کرم های مرطوب کننده حاوی نیاسینامید می تواند به طور موثر قرمزی و التهاب مرتبط با آکنه را کاهش دهد. علاوه بر این، ویتامین B3 از انتقال رنگدانه ها به سلول های پوست جلوگیری کرده و در نتیجه ظاهر لکه های تیره را به حداقل می رساند.

بهترین دارو برای جوش صورت را بشناسید

ویتامین B3 برای پوست صورت

برای بهینه‌سازی مزایای استفاده از نیاسینامید، توصیه می‌شود آن را هم در صبح و هم عصر در برنامه مراقبت از پوست خود بگنجانید. برای افرادی که از رتینوئیدها استفاده می کنند و هدفشان کاهش حساسیت های ناشی از این محصولات است، توصیه می شود که نیاسینامید را همزمان مصرف کنند. برای این کار کافی است این دو ماده را در کف دست با هم مخلوط کنید و مخلوط را روی صورت خود بمالید. مطمئن باشید ترکیب ویتامین B3 با رتینوئیدها از اثربخشی آنها نمی کاهد. البته بهترین کار این است که با توجه به پوست خود حتما با دکتر پوست آنلاین مشورت کنید و سپس اقدام کنید.

ویتامین C برای لک صورت

ویتامین C یک ویتامین ضروری برای پوست است که در کرم‌های مرطوب‌کننده یافت می‌شود. متخصصان پوست به شدت توصیه می کنند وجود نماد ویتامین C را در بین ترکیبات مرطوب کننده خود بررسی کنید، زیرا نشان دهنده غلظت 5٪ یا بیشتر است که برای محافظت موثر از پوست ضروری است.

ویتامین C

مطالعات تحقیقاتی متعدد نشان داده اند که ویتامین C توانایی مقابله با رادیکال های آزاد را دارد که باعث چین و چروک پوست، افتادگی و سایر تغییرات مرتبط با افزایش سن می شوند. همچنین در نرم شدن پوست و کاهش لکه های پوستی نقش دارد. یک مطالعه قابل توجه شامل زنان مبتلا به آفتاب سوختگی نشان داد که پس از استفاده از کرم ویتامین C به مدت شش ماه، بهبود قابل توجهی در خطوط ریز صورت و تغییر رنگ پوست وجود دارد. در حالی که هر دو رتینوئید (ویتامین A) و ویتامین C به صورت جداگانه مزایای مشابهی دارند، ترکیب آنها در روتین مراقبت از پوست شما می تواند نتایج بهتری به همراه داشته باشد. صبح قبل از استفاده از ضد آفتاب، آن را به صورت خود بمالید. این امر محافظت در برابر رادیکال های آزاد ناشی از اشعه های مضر UV را تضمین می کند. بهتر است قبل از استفاده، حتما با متخصص پوست و مو به صورت آنلاین مشورت کرده و راهنمایی لازم را دریافت کنید.

کپسول ویتامین e برای پوست

ویتامین E یک ویتامین قوی و به نوعی بهترین ویتامین برای پوست صورت است که به طور موثر با خشکی مبارزه می کند و دفاع پوست را در برابر اشعه های مضر فرابنفش تقویت می‌کند. می‌توان آن را در منابع مختلفی مانند کرم های ضد آفتاب و محصولات برنزه کننده یافت. وقتی به دنبال محصولات ضد چروک به میان می‌آید، توصیه می‌شود به دنبال محصولاتی باشید که حاوی حداقل 1% ویتامین E هستند.

تحقیقات نشان داده است که ویتامین E دارای خواص آبرسانی طبیعی است که به بهبود خشکی پوست کمک می کند. علاوه بر این، دارای توانایی خنثی کردن رادیکال های آزاد است و عنوان “محافظ” پوست را به خود اختصاص داده است. در یک مطالعه، ویتامین E کاهش قابل توجهی در تعداد مولکول های ناپایدار ناشی از دود سیگار نشان داد. علاوه بر این، مطالعات دیگر نشان داده اند که استفاده از ویتامین E بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند تا حد زیادی قرمزی، تورم و خشکی را کاهش دهد.

کپسول ویتامین e برای پوست

برای بهره مندی از مزایای ویتامین E، استفاده از آن قبل و بعد از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید توصیه می شود. قرار گرفتن در معرض مستقیم و شدید اشعه ماوراء بنفش می تواند تا نیمی از ویتامین E طبیعی پوست را از بین ببرد، بنابراین مهم است که با استفاده منظم از بهترین کرم ضد آفتاب حاوی ویتامین E و C قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از پوست خود محافظت کنید. با ترکیب ویتامین C با ویتامین E، کارایی کرم افزایش می یابد. علاوه بر این، متخصصان پیشنهاد می کنند که حتی پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، ویتامین E به محافظت از پوست ادامه می دهد. برخی از مطالعات حتی افزایش خاصیت ضد التهابی پوست را به دنبال قرار گرفتن در معرض نور خورشید نشان داده‌اند.

ویتامین K برای سیاهی دور چشم

کرم‌های دور چشم معمولا حاوی رتینول و ویتامین K هستند. مطالعات نشان داده‌اند که ویتامین K ممکن است در کاهش سیاهی دور چشم موثر باشد. علت اصلی این مشکل نشت خون از مویرگ های ظریف زیر پوست است که ویتامین K با مهار لخته شدن خون به جلوگیری از آن کمک می کند.

ویتامین K

در یک مطالعه چهار ماهه، استفاده منظم از کرم های حاوی ویتامین K به طور قابل توجهی سیاهی دور چشم را کاهش داد. با این حال، از آنجایی که این کرم ها حاوی رتینول نیز بودند، مشخص نیست که کدام عنصر نقش اصلی را بازی کرده است. رتینول به تنهایی پوست نازک زیر چشم را ضخیم می کند و تشخیص رگ های خونی تیره را دشوار می کند و همچنین ملانین را که عامل اصلی سیاهی دور چشم است کاهش می دهد. با این وجود، استفاده از کرم هایی که هم ویتامین K و هم رتینول دارند به طور کلی بی خطر است. در واقع، متخصصان پیشنهاد می‌کنند که رتینول می‌تواند توانایی ویتامین K برای نفوذ به پوست و کاهش لکه‌های تیره را افزایش دهد. شما برای رفع تیرگی دور چشم می‌توانید با دکتر پوست و موی آنلاین مشورت کنید و کرم مناسب را دریافت کنید.

جوانسازی پوست با ویتامین D

ویتامین D برای اثرات ضد پیری بر روی پوست، به عنوان بهترین ویتامین برای پوست صورت یشنهاد شده است. مطالعه ای که در مجله تحقیقاتی درماتولوژی منتشر شد نشان داد که ویتامین D می تواند به تنظیم چرخش سلولی پوست و ترویج تولید کلاژن، بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و کاهش چین و چروک و خطوط ریز کمک کند.

ویتامین D نقش مهمی در بهبود زخم های پوستی نیز دارد. تحقیقات منتشر شده در مجله بیوشیمی استروئید و بیولوژی مولکولی نشان می دهد که ویتامین D تولید پپتیدهای ضد میکروبی را افزایش می دهد و ترمیم سد پوست را تسریع می کند و به بهبود زخم ها و جلوگیری از عفونت ها کمک می کند.

ویتامین D از پوست در برابر اشعه مضر UV نیز محافظت می کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله بریتانیایی پوست نشان داد که ویتامین D دارای خواص محافظت کننده از نور است و می تواند آسیب DNA ناشی از اشعه UVB را کاهش دهد، در نتیجه از آفتاب سوختگی و به طور بالقوه خطر ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می کند. همچنین ممکن است در مدیریت برخی از بیماری های پوستی مفید باشد. تحقیقات نشان داده است که مکمل ویتامین D می تواند علائم پسوریازیس، یک بیماری التهابی مزمن پوستی را بهبود بخشد.

اگر برای جوانسازی پوست نیاز به دارو و درمان دارید بهترین کار این است که با دکتر پوست آنلاین در خانه خودتان مشورت کرده و بهترین راهکار و یا دارو را دریافت کنید

بهترین مولتی ویتامین برای پوست

یکی از بهترین مولتی ویتامین ها برای شادابی و جوانسازی پوست، کپسول هیالورون سائور پلاس کلاژن و بیوتین یوروویتال است که برای افزایش سلامت و شادابی کلی پوست، مو و ناخن های شما طراحی شده اند. این کپسول با مجموعه ای از مواد مغذی ضروری بسته بندی شده و از آنجا که بهترین ویتامین برای پوست صورت شامل ترکیب ویتامین C و بیوتین است، بیوتین و کلاژن یوروویتال برای تحریک کلاژن سازی و تضمین سلامت بهینه پوست شما تا حد زیادی معجزه می‌کند.

مولتی ویتامین برای پوست

این قرص های شگفت انگیز همچنین محافظت سلولی در برابر استرس اکسیداتیو را نیز انجام می‌دهد و باعث جوانی و شادابی پوست می شود. این محصول نوآورانه در حالی که یک مولتی ویتامین سنتی نیست، راه حل قابل توجهی برای مبارزه با چین و چروک با استفاده از قدرت ترکیبات قوی خود ارائه می دهد. با ترکیب منحصر به فرد خود از اجزای موثر، نه تنها آبرسانی و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد، بلکه سلامت کلی پوست را نیز ارتقا می دهد. برای بهره مندی از فواید آن، به بزرگسالان توصیه می شود که روزانه یک کپسول در کنار وعده غذایی مصرف کنند. جالب اینجاست که این قرص شگفت انگیز به ناخن ها نیز قدرت می بخشد و رشد آنها را تقویت می کند. فرمولاسیون آن دارای ترکیبی قوی از ویتامین C، بیوتین، کلاژن هیدرولیز شده و اسید هیالورونیک است که در نتیجه یک مکمل متحول کننده برای پوست شما خواهد بود. برای خرید بهترین مولتی ویتامین برای پوست از بخش داروخانه آنلاین حال اقدام کرده و پس از خرید محصول اوریجینال، آن را درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *