عمل های زیبایی

هزینه عمل شکستگی بینی چقدر است

هزینه عمل شکستگی بینی یکی از مسائلی است که احتمالا با آن دست و پنجه نرم می‌کنید. زیرا شکستگی بینی باعث درد و خونریزی از بینی شده و ممکن است در اطراف بینی و زیر چشم خود نیز تورم و کبودی را تجربه کنید و در صورتی که نیاز به عمل جراحی باشد هزینه های آن اولین سوال در ذهن شما خواهد بود. درمان شکستگی بینی ممکن است شامل روش هایی باشد که بینی شما را دوباره اصلاح کند که در برخی موارد نیاز به جراحی بوده و در برخی مواقع صرفا جا انداختن بینی خواهد بود. برای پرداخت هزینه عمل شکستگی بینی می‌توانید از بخش عمل بینی اقساطی استفاده کرده و هزینه های عمل شکستگی و حتی زیبایی را به صورت اقساطی پرداخت نمایید.


تصویر خدمات اقساطی

ثبت درخواست

علائم شکستگی بینی

طبق گفته وب سایت mayoclinic.org علل شایع شکستگی بینی شامل ورزش های تماسی، دعواهای فیزیکی، سقوط و تصادفات وسایل نقلیه موتوری است که منجر به آسیب به صورت می شوند.

علائم و نشانه های شکستگی بینی عبارتند از:

  • درد یا حساسیت، به خصوص هنگام لمس بینی
  • تورم بینی و نواحی اطراف آن
  • خونریزی از بینی شما
  • کبودی اطراف بینی یا چشم
  • بینی کج یا بد شکل
  • مشکل در تنفس از طریق بینی
  • ترشح مخاط از بینی
  • احساس می کنید که یک یا هر دو مجرای بینی شما مسدود شده است

شما میتوانید از بخش سوال رایگان از پزشک سایت حال بصورت آنلاین با پزشکان و روانشناسان رایگان ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را مطرح کنید.

عوارض شکستگی بینی

اگر شکستگی بینی درمان نشود،علاوه بر مشکلات زیبایی می‌تواند منجر به مشکلات تنفسی یا گرفتگی بینی شود. هزینه عمل زیبایی بینی را در این مطلب بخوانید. عوارض یا آسیب های مربوط به شکستگی بینی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • شکستگی بینی ممکن است باعث انحراف سپتوم شود. این وضعیت زمانی رخ می دهد که دیواره نازکی که دو طرف بینی شما را تقسیم می کند (تیغه بینی) جابجا شده و مجرای بینی شما را باریک می کند. داروهایی مانند ضداحتقان ها و آنتی هیستامین ها می توانند به شما در مدیریت انحراف سپتوم کمک کنند. برای اصلاح وضعیت به جراحی نیاز است.
  • گاهی اوقات، حوضچه های خون لخته شده در بینی شکسته تشکیل می شود و شرایطی به نام هماتوم سپتوم ایجاد می کند. هماتوم تیغه بینی می تواند یک یا هر دو سوراخ بینی را مسدود کند. برای جلوگیری از آسیب غضروف نیاز به تخلیه سریع و جراحی دارد.
  • اگر شکستگی شما به دلیل یک ضربه محکم باشد، مانند یک تصادف اتومبیل، ممکن است شکستگی غضروف را نیز تجربه کنید. اگر آسیب شما به اندازه ای شدید است که نیاز به درمان جراحی داشته باشد، جراح باید هم آسیب های استخوان و هم غضروف را برطرف کند.
  • اگر ضربه به اندازه ای قوی باشد که بینی شما را بشکند، ممکن است آنقدر قوی باشد که به استخوان های گردن شما نیز آسیب رسانده باشد.

مراحل عمل شکستگی بینی

در جراحی شکستگی بینی ابتدا جراح معاینه کامل بینی شما را برای ارزیابی وسعت شکستگی و تعیین اینکه آیا جراحی ضروری است انجام می دهد. قبل از شروع جراحی، به شما بیهوشی داده می شود تا درد را متوجه نشوید. نوع بیهوشی مورد استفاده می تواند از بی حسی موضعی (بی حس کردن فقط ناحیه بینی) تا بیهوشی عمومی (به خواب رفتن شما) متفاوت باشد.

جراح بسته به شدت شکستگی، برش هایی را در داخل سوراخ های بینی یا گاهی اوقات در خارج بینی ایجاد می کند تا به استخوان های شکسته و غضروف دسترسی پیدا کنند. سپس استخوان ها و غضروف های شکسته را با دقت در تراز صحیح خود قرار می دهد. اگر سپتوم (پارتیشن بین سوراخ های بینی) منحرف یا آسیب دیده باشد، جراح ممکن است برای صاف کردن یا ترمیم آن، سپتوپلاستی نیز انجام دهد.

پس از انجام اصلاحات لازم، جراح برش ها را با بخیه می بندد. پس از جراحی، شما را به یک منطقه ریکاوری می برند که در آنجا تا زمانی که اثرات بیهوشی از بین برود، تحت نظر خواهید بود.

گفتگو با دکتر انلاین گوش وحلق وبینی در خانه خودتان، یکی از راه های مناسب برای پاسخ به سوالات شما درباره هزینه عمل شکستگی بینی و نحوه انجام آن خواهد بود.

عمل شکستگی بینی

شکستگی بینی چند روزه خوب میشه

حدودا 2 هفته پس از شکستگی، کار ترمیم بینی شروع می‌شود اما اگر غضروف در جای درستی قرار نگرفته باشد پس از ترمیم، احتمالا با مشکل تنگی نفس یا کجی بینی مواجه خواهید شد.

هزینه عمل شکستگی بینی در سال 1402

هرچند که هزینه عمل بینی در سال 1402، از حدود 7 میلیون تا 50 میلیون تومان متغیر است اما هزینه عمل شکستگی بینی با آن متفاوت است. قبمت این عمل از حدود 3 میلیون تومان شروع می‌شود که در صورت حضور در بیمارستان های دولتی متغیر و یا حتی رایگان خواهد بود. پرداخت هزینه جراحی شکستگی بینی به صورت اقساطی نیر میسر است که در ادامه به آن اشاره شده است.

ورم بینی استخوانی بعد از عمل چقدر طول میکشد؟

هزینه عمل شکستگی بینی در بیمارستان دولتی

انواع عمل های بینی در بیمارستان دولتی قابل انجام است و عمل شکستگی بینی هم شامل آن می‌شود. در صورتی که تحت پوشش تامین اجتماعی باشید این کار به صورت رایگان در بیمارستان میلاد انجام می‌شود. اما احتمالا زمان زیادی را باد در نوبت بمانید. سایر بیمارستان های دولتی که مخصوص شکستگی هستند نیز این کار را با هزینه های پایین برای شما انجام خواهند داد. این هزینه می‌تواند از 3 میلیون شروع شود و با توجه به هزینه های جانبی و خود بیمارستان تغییر کند.

میزان هزینه عمل دماغ گوشتی را اینجا بخوانید

هزینه عمل شکستگی بینی با بیمه تامین اجتماعی

در بیمارستان میلاد تهران و سایر بیمارستان های بزرگ تامین اجتماعی می‌توانید عمل شکستگی بینی را به صورت رایگان انجام دهید اما ممکن است زمان زیادیرا در نوبت بمانید. هزینه عمل شکستگی بینی با بیمه تامین اجتماعی مبلغ بالایی نخواهد بود و از 2 تا 3 میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

هزینه عمل بینی استخوانی و مراحل آن را در این مطلب بخوانید

پرداخت اقساطی هزینه عمل شکستگی بینی

اگر دچار شکستگی بینی شده اید و نیاز به عمل جراحی دارید، یکی از راه های مناسب برای پرداخت هزینه های جراحی، استفاده از سرویس عمل بینی اقساطی است که در این سرویس می‌توانید مبلغ وام دریافتی را تعیین کرده و توسط پزشکان متخصص و در کلینیک های معتبر عمل جراحی مخصوص شکستگی بینی را انجام دهید. اعتبار این وام تا 50 میلیون تومان است که برای سایر عمل های جراحی و حتی زیبایی نیز قابل استفاده می‌باشد

فیلم عمل شکستگی بینی

مراقبت های بعد از عمل شکستگی بینی

پس از انجام عمل جراحی شکستگی بینی، پیروی از دستورالعمل های مراقبت های بعد از عمل که توسط جراح شما ارائه شده است بسیار مهم می‌باشد.

  • ممکن است بعد از جراحی احساس ناراحتی، درد یا تورم کنید. جراح شما ممکن است داروهای ضد درد تجویز کند یا مسکن‌های بدون نسخه را برای مدیریت هر گونه ناراحتی توصیه کند
  • در برخی موارد، جراح ممکن است گچ گرفتن یا اسپلینت های داخلی را برای حمایت از بینی در حین بهبود استفاده کند.
  • برش ها را تمیز و خشک نگه دارید تا خطر عفونت را به حداقل برسانید.
  • اجتناب از هر گونه فعالیت یا موقعیتی که به طور بالقوه می تواند به بینی در حال بهبودی شما آسیب برساند ضروری است.
  • به حداقل رساندن تورم: برای کاهش تورم، می توانید طبق توصیه جراح خود، بسته های سرد یا یخ پیچیده شده در یک پارچه را برای مدت کوتاهی روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.
  • بالا بردن سر هنگام خواب می تواند به کاهش تورم کمک کند.

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *