جراحی

پاسخ همه سوالات قبل و بعد از عمل بینی و انواع جراحی بینی

این پند را احتمالاً زیاد شنیده‌اید: خودت را همان‌طور که هستی بپذیر و دوست بدار. اما برای اکثر کسانی که تصمیم خود را برای عمل زیبایی بینی گرفته‌اند، این حرف‌‌وحدیث‌ها ملاک نیست. بینی یکی از مهم‌ترین اجزای تأثیرگذار در زیبایی صورت است. به همین دلیل شاید پرطرفدارترین عمل جراحی زیبایی، عمل زیبایی بینی باشد. با وجود اینکه این جراحی هم حساس است و هم گران، عمل بینی اقساطی یکی از راه‌هایی است که باعث شده، افراد اشتیاق خودشان را به انجام آن از دست ندهند.

اگر این مطلب را می‌خوانید، احتمالا به فکر عمل زیبایی بینی هستید و به دنبال روشی هستید هم با بهترین پزشکان عمل جراحی را انجام دهید و هم روشی برای پرداخت هزینه های سنگین عمل زیبایی بینی مثل عمل بینی اقساطی در تهران را برایتان فراهم کند. ما‌ در داروباکس به آدرس https://darobox.ir، سلامت آپ می‌خواهیم به همۀ پرسش‌ها در مورد عمل بینی پاسخ بدهیم.

عمل زیبایی اقساطی

 


تصویر خدمات اقساطی

ثبت درخواست

نکات مهم برای جراحی زیبایی بینی

جراحی یا عمل زیبایی بینی که به آن رینوپلاستی (Rhinoplasty) یا عمل تغییر شکل بینی نیز می‌گویند، نوعی جراحی برای تغییر شکل یا اندازۀ بینی است.

البته هدف از جراحی بینی صرفا زیبایی نیست؛ گاهی این عمل جراحی برای بهبود وضعیت تنفس افراد هم انجام می‌شود. زیرا افرادی که دچار انحراف بینی باشند، معمولاً در زمان خوابیدن، ورزش و سایر فعالیت‌هایشان دچار مشکلات تنفسی هستند.

وقتی عمل جراحی بینی برای درمان وضعیت تنفس فرد انجام می‌شود، جراح در سپتوم بینی (دیواره غضروفی که بینی را به دو سمت چپ و راست تقسیم می‌کند) برشی ایجاد می‌کند؛ او با این کار بخش اضافی را که مانع تنفس می‌شود، برمی‌دارد‌. اگر این انحراف بیش از اندازه باشد، معمولا در کنار جراحی درمانی، جراحی زیبایی هم لازم است.

عمل زیبایی بینی باعث تناسب صورت فرد می‌شود و اعتماد به‌ نفس او را افزایش می‌دهد. بنابراین اگر این عمل به دست یک جراح خوب و ماهر انجام شود، معمولاً بی‌خطر و موثر است.

عمل زیبایی بینی به دلایل زیر انجام می‌شود:

  • سپتوم کج که بینی را نامتقارن نشان می‌دهد
  • برآمدگی روی پل بینی
  • پهن بودن بینی
  • نوک بینی بزرگ، نامتقارن، برجسته و افتاده
  • اشکالاتی که ممکن است به دلیل یک حادثه یا ضربه به وجود آمده باشد

در مجموع، رینوپلاستی یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی است. در این عمل جراح با اصلاح استخوان، غضروف و پوست بینی، شکل آن را تغییر می‌دهد و مشکلات بالا را رفع می‌کند.

درباره تزریق ژل بینی و انجم آن بیشتر بدانید.

آیا عمل زیبایی بینی مناسب من است؟

پاسخ این پرسش قبل از هرچیز به این موضوع بستگی دارد که این جراحی را با هدف درمان انجام می‌دهید یا زیبایی. اگر انسداد یا انحرافی در بینی‌ شما وجود داشته باشد، در چنین شرایطی جراحی برای شما ضرورت بیشتری دارد؛ اگر بدن شما در وضعیتی نیست که جراحی برایش ریسک داشته باشد، احتمالاً لازم است که آن را انجام دهید.

عمل زیبایی بینی

در صورتی که هدفتان تنها زیبایی، و مشکلتان تنها نارضایتی از ظاهر بینی است، باید شرایط را بیشتر بررسی کنید.

کاندیدای ایده‌آل برای عمل زیبایی بینی کسی است که:

  • اول سلامت عمومی خوبی داشته باشد؛ یعنی دچار بیماری‌هایی مثل بیماری قلبی و ریوی، فشار خون، کلسترول بالا، چاقی یا دیابت نباشد.
  • دوم انتظارات واقع‌بینانه‌ای از این عمل جراحی داشته باشد. یعنی بداند که این جراحی قرار است اعتماد به‌ نفس او را درباره ظاهرش بهتر کند. اما لزوما باعث نمی‌شود که مثلا شغل بهتری داشته باشد یا در ازدواج موفق شود‌. همچنین او باید بداند که هر چهره‌ای شرایط خاص خود را دارد؛ و جراح بر این اساس محدودیت‌هایی دارد‌. بنابراین امیدواری به اینکه بینی‌اش پس از عمل شبیه به فلان بازیگر شود، واقع‌بینانه نیست‌.
  • سوم باید رشد کافی کرده باشد‌. این سن معمولا برای دختران بین ۱۴ تا ۱۵ سال و برای پسران یک‌سال بیش از دختران است. روش دیگر این است که ببینند آیا سایز کفش‌های فرد تثبیت شده است یا نه.
  • چهارم اینکه فرد مسئولیت پذیری کافی داشته باشد. یعنی هم دستورات پزشک قبل و بعد از جراحی را دقیقا رعایت کند، و هم درباره فرایند جراحی مطالعه کافی داشته باشد.

هزینه عمل شکستگی بینی چقدر است؟

عمل زیبایی بینی به چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

انجام عمل جراحی بینی قبل از هرچیز به سلامت جسمی شما بستگی دارد. اگر این عمل سلامتی یا جان شما را تهدید کند، جراح این کار را برایتان انجام نخواهد داد.

جراحی زیبایی اقساطی

همچنین اگر فرد از نظر سنی بالغ نشده باشد، لازم است که برای عمل جراحی صبر کرد. زیرا با رشد صورت، سایز اجزای آن تغییر می‌کند. اگر یک کودک در اثر سانحه‌ای دچار شکستگی بینی شود، جراح بینی او را عمل می‌کند‌‌. اما باید این نکته را به والدین او یادآوری کند که به دلیل رشد کودک ممکن است او بعدها نیاز به یک عمل جراحی دیگر هم داشته باشد.

اگر عمل بینی به منظور زیبایی باشد، باید محدودیت‌های بیشتری را هم در نظر گرفت. مثلاً موضوع مهمی که لازم است جراح زیبایی بینی در نظر بگیرد، شرایط روانی مراجع است. این مورد هیچ ارتباطی به عمل بینی اقساطی ندارد و شامل هر نوع پرداختی می‌شود، یعنی همان‌طور که گفتیم شما برای انجام این جراحی باید انتظارات واقع‌بینانه داشته باشید و از نظر روانی بالغ باشید.

مثلا اگر فردی دچار اختلال خود زشت‌ انگاری باشد (body dysmorphia disorder ) احتمالا جراح او را برای عمل زیبایی بینی نمی‌پذیرد. چون چنین فردی عموماً از نتیجه جراحی رضایت نخواهد داشت.

همچنین اگر مراجع دچار مشکلات روانی دیگری مثل افسردگی باشد، یا برای مثال در زمان یک بحران مثل طلاق یا مرگ همسر برای انجام عمل زیبایی بینی مراجعه کند، باید در انجام این کار برای او تردید و صبر کرد. لازم است که این فرد ابتدا به یک مشاور یا روانشناس مراجعه کند و سپس برای این جراحی تصمیم بگیرد.

 

انجام عمل بینی اقساطی

انواع روش‌های عمل زیبایی بینی

عمل زیبایی بینی را عموماً به دو روش باز و بسته انجام می‌دهند. اما اخیرا روشی به نام اولتراسونیک هم به عمل‌ زیبایی بینی اضافه شده است. در ادامه هریک از این روش‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم.

جراحی بینی بسته

جراحی بینی بسته

اگر جراح شما این توانایی را داشته باشد که عمل زیبایی بینی را به روش بسته برایتان انجام دهد، فرد خوش‌شانسی هستید. این روش میان متقاضیان جراحی زیبایی بینی محبوب است. چون روشی است که ویژگی تهاجمی آن کمتر است؛ یعنی تمام برش‌ها و جراحت‌ها در داخل بینی پنهان است.

در این روش جراح بافت نرم بینی را به سمت بالا بلند می‌کند. این کار باعث می‌شود که استخوان و غضروف بینی در دسترس پزشک باشد و او تغییرات مورد نظرش را در آن‌ها انجام دهد. بسیاری از جراحان این روش را به دلیل محدودیتی که در دیدشان ایجاد می‌کند، انتخاب نمی‌کنند. ناگفته نماند که این روش برای بیمارانی مناسب است که شکل بینی‌شان با تغییرات کوچکی اصلاح می‌شود.

جراحی بینی باز

در روش جراحی بینی باز، جراح برش‌های کوچکی در زیر بینی و کناره‌های آن ایجاد می‌کند. این کار باعث می‌شود که جراح پوست بینی را بالا بکشد و به داخل حفرۀ بینی دسترسی داشته باشد. جراح پس از آنکه تغییرات مورد نظر خودش را انجام داد، بخش‌های بریده شده را بخیه می‌زند و بینی را با نوارچسب در جای خود ثابت می‌کند. همچنین یک آتل روی بینی قرار می‌دهد.این عمل بینی از لحاظ هزینه، قطعا هزینه بیشتری دارد و اینجاست که عمل بینی اقساطی در تهران به کار شما می‌آید و می‌تواند از لحاظ مالی مشکلات را حل کند. دریاره نحوه کشیدن بخیه در منزل توسط متخصص می‌توانید این مطلب را مطالعه و درخواست خود را ثبت کنید.

کارکرد این آتل محافظت از بافت‌های ترمیم‌شدۀ بینی است. این روش برای کسانی پیشنهاد می‌شود که بینی‌شان نیازمند تغییرات ساختاری وسیعی است. بینی این افراد معمولا بر اثر ژنتیکی یا به دلیل یک حادثه دچار ناهنجاری جدی شده است.

جراحی بینی اولتراسونیک

روش اولتراسونیک (Ultrasonic rhinoplasty) از جدیدترین روش‌های جراحی بینی است. این روش را با نام پیزو هم می‌شناسند. روش پیزو در سال 2004 به عنوان جایگزینی برای جراحی سنتی پیشنهاد شده است. در این روش از ابزارهای پیزوالکتریک برای تغییر شکل استخوان‌های بینی استفاده می‌کنند. این ابزارها با استفاده از ارتعاشات اولتراسونیک استخوان و غضروف بینی را تراش می‌دهند. در این روش نیز می‌توانید از روش عمل بینی اقساطی استفاده کنید.

مزیت این روش آن است که جراح دیگر به شکستن استخوان بینی شما نیازی ندارد. همچنین موجب می‌شود که بافت‌های اطراف بینی کمتر آسیب ببینند، و شما خونریزی، کبودی چشم، ورم و درد کمتری را تجربه کنید.

 

آیا عمل زیبایی بینی بدون جراحی هم ممکن است؟

عمل بینی شما چه به صورت عادی باشد یا عمل زیبایی بینی اقساطی ، ممکن است اساساً با جراحی مشکل داشته باشید و نخواهید زیر چاقوی جراح بروید. حق با شماست! بیهوشی و جراحت بدون پیامد و عوارض نیستند و خطرات خود را دارند. اگر این شانس را داشته باشید که بینی‌تان نیازمند اصلاحات جزئی باشد، می‌توانید از روش غیرجراحی برای زیباتر کردن بینی‌تان استفاده کنید.

عمل بینی اقساطی

امروز، با استفاده از فیلر تزریقی می‌توان نقایص جزئی بینی را برطرف کرد. اندازۀ بینی با این روش تغییر نمی‌کند، اما فیلر باعث یکنواختی ظاهر بینی می‌شود. همچنین لازم نیست که حتماً متخصص جراح این کار را انجام دهد. بسیاری از متخصصان و مشاوران پوست هم از پس آن برمی‌آیند.

رینوپلاستی غیرجراحی روش کم‌خطرتری در مقایسه با جراحی است. هزینۀ آن هم بسیار کمتر است؛ اما اثر آن دائمی نیست. زیرا مادۀ پرکننده یا فیلر به تدریج جذب بدن می‌شود و نقص‌های برطرف شده دوباره ظاهر خواهند شد.

 

مواردی که باید پیش از عمل زیبایی بینی رعایت کنید

  • ملاقات با یک جراح خوب

یافتن یک جراح خوب اولین قدم برای عمل زیبایی بینی اقساطی است. شما می‌توانید از تخصص یک جراح پلاستیک یا یک جراح گوش و حلق و بینی استفاده کنید. اگر در یافتن جراح معتمد مشکل دارید، پیشنهاد می‌کنیم به بخش مشاورۀ آنلاین جراح گوش و حلق و بینی در بخش خدمات شرکت حال مراجعه کنید و با توجه به تجربه‌های کاربران دیگر و گفتگو با متخصصان، جراح معتمد خودنان را انتخاب کنید.

جراحی را انتخاب کنید که بتوانید با خیال راحت با او دربارۀ جراحی‌تان صحبت کنید. در این جلسه جراح احتمالاً سوالاتی را از شما می‌پرسد؛ مثلا اینکه انگیزه‌تان برای عمل زیبایی بینی چیست. همچنین دربارۀ سابقۀ پزشکی‌تان سوال می‌کند: اینکه آیا سابقۀ انسداد بینی داشته‌اید یا خیر؛ آیا قبلا جراحی شده‌اید؛ یا آیا داروی خاصی مصرف می‌کنید. او همچنین نسخه‌ای برای آزمایش خون برایتان می‌نویسد، و داخل و خارج بینی‌تان را هم بررسی می‌کند.

انجام این معاینه به پزشک کمک می‌کند که او تغییراتی را که مناسب بینی شماست، از پیش تعیین کند. او همچنین از زوایای مختلف از بینی شما عکس می‌گیرد. او از این عکس‌ها حین و پس از جراحی برای ارزیابی کار خودش استفاده می‌کند. اکثر جراحان با استفاده از نرم‌افزارهای رایانه‌ای روی این عکس ویرایش‌هایی را انجام می‌دهند، تا به شما نتیجۀ احتمالی عمل زیبایی بینی‌تان را نشان دهند. البته اگر مد نظر شما عمل بینی قسطی است، باید از پزشکان اپلیکیشن حال استفاده کنید که البته همه این پزشکان، جزو متخصصان برتر هستند.

جراح زیبایی

جراح پس از شنیدن انگیزه‌ها و انتظارات شما، برایتان توضیح می‌دهد که چه کاری قرار است انجام دهد؛ کدامیک از انتظاراتتان واقع‌بینانه و کدام غیرواقع‌بینانه است. او همچنین ممکن است به شما پیشنهاد دهد که عمل زیبایی دیگری را در چهرۀ خود انجام دهید تا تناسب اجزای آن بهتر شود. نکتۀ مهم دیگری که باید درباره‌اش با جراحتان صجبت کنید، هزینه‌های عمل است. دربارۀ مسئلۀ هزینه و بیمه در عمل زیبایی بینی در بخش پایانی این مطلب توضیح خواهیم داد.

رعایت توصیه‌های دارویی و نکشیدن سیگار

زمانی که برای عمل بینی اقساطی وقت می‌گیرید، معمولاً به شما توصیه‌هایی می‌کنند. مثلا از دو هفته قبل از عمل لازم است که از خوردن قرص‌های ایبوپروفن و آسپرین خوداری کنید. زیرا این داروها به دلیل کند کردن انعقاد خون، خونریزی شما را تشدید می‌کنند. افراد سیگاری ممکن است با مشکلاتی در این عمل مواجه بشوند. در نتیجه باید حتما قبل از جراحی برای مدتی سیگار را کنار بگذارند. نیکوتین موجود در سیگار رگ‌ها را دچار انقباض می‌کند و موجب می‌شود که اکسیژن و خون کمتری به بافت‌های جراحی شده برسد. در نتیجه بهبود به تأخیر می‌افتد.

 

حین عمل زیبایی بینی چه اتفاقی می‌افتد؟

دربارۀ روش‌های عمل زیبایی بینی برایتان توضیح دادیم. بسته به اینکه قرار است عمل بینی شما با چه روشی انجام شود، ماجرای متفاوتی اتفاق می‌افتد. اگر بینی‌تان با روشی غیر از جراحی اصلاح می‌شود، به صورت سرپایی و در یک مطب کارتان انجام می‌شود. اما برای جراحی معمولا باید به کلینیک‌ها یا بیمارستان‌های تخصصی بروید.

عمل بینی قسطی

جراح عموما شما را بیهوش می‌کند؛ اما بسته به نوع جراحی ممکن است از بی‌حسی موضعی استفاده کند. او برای اصلاح فرم بینی شما می‌تواند تغییرات را انجام دهد:

  • اندازۀ بینی را با سایر اجزای چهره متناسب کند
  • عرض بینی را تغییر دهد
  • قوز یا فرورفتگی در استخوان بینی را اصلاح کند
  • نوک بینی بزرگ یا آویزان را اصلاح کند
  • عدم تقارن در بینی را رفع کند
  • سوراخ‌های بینی را متقارن و متناسب سازد.

این تغییرات با توجه به شکل بینی و تناسبات چهرۀ شما انجام می‌شود. عمل زیبایی معمولاً بین یک تا دو ساعت طول می کشد. اما اگر جراحی پیچیده باشد ممکن است زمان عمل طولانی‌تر هم بشود.

 

مراقبت‌های بعد از عمل زیبایی بینی

وقتی جراحی زیبایی بینی کرده باشید، استراحت شرط اصلی بهبودی شماست. پس از عمل زیبایی بینی باید در رختخواب استراحت کنید. البته سرتان را بالاتر از قفسۀ سینه قرار دهید تا خونریزی و تورمتان کاهش پیدا کند. پانسمان داخل بینی حداکثر تا یک هفته در جای خود باقی می‌مانند. همچنین آتل محافظ بینی‌تان باید یک هفته روی آن باقی بماند. این آتل و پانسمان را پزشک از روی بینی‌تان برخواهد داشت.

عمل بینی قسطی

گرفتگی بینی، خونریزی خفیف، تخلیۀ مخاط و خون قدیمی تا چند روز پس از جراحی بسیار رایج است. همچنین پزشک به شما دستوراتی را می‌دهد که لازم است رعایت کنید. مثلاً:

  •  فعالیت سنگین نکنید، ندوید و ورزش نکنید
  • وقتی روی بینی پانسمان دارید، زیر دوش نروید. همچنین با آب داغ حمام نکنید.
  • نباید دچار یبوست شوید؛ زیرا یبوست باعث می‌شود که هنگام دفع زور بزنید و به محل جراحی فشار آورید. پس باید غذاهای پرفیبر مثل میوه و سبزیجات بخورید.
  • دماغتان را باد نکنید، و حتی نخندید!
  • با احتیاط مسواک بزنید؛ لب بالایی شما نباید زیاد حرکت کند.
  • لباس‌های جلو باز و دکمه‌دار بپوشید.
  • حداقل تا 4 هفته نباید عینک داشته باشید، چون به بینی فشار می‌آورد. اگر عینکی هستید، سعی کنید آن را به پیشانی بچسبانید.
  • وقتی بیرون میروید از ضدآفتاب استفاده کنید. تابش نور زیاد آفتاب ممکن است باعث تغییر رنگ در پوست بینی‌تان شود.
  • بهبود تورم و کبودی بینی ممکن است طول بکشد. به همین دلیل بعضی از پزشکان توصیه می‌کنند که یخ و کیسۀ سرد روی بینی نگذارید.

 

عوارض بعد از عمل زیبایی بینی

اینکه با کمک سرویس اقساطی حال، عمل زیبایی بینی اقساطی را انجام دهید، کار تمام نشده و باید مراقب خطرات احتمالی و عوارض بعد از عمل زیبایی بینی باشید که می‌توان آن‌ها را به دو دسته تقسیم کرد. بعضی از این خطرات در هر عمل جراحی از جمله عمل جراحی بینی رایج هستند؛ خطراتی هم وجود دارند که احتمالشان به صورت خاص در عمل بینی وجود دارد.

عوارض عمومی عمل زیبایی بینی:

  • خون‌ریزی
  • عفونت
  • خطرات بیهوشی

عوارض اختصاصی عمل زیبایی بینی

  • مشکل در تنفس با بینی
  • بی‌حسی دائمی در بینی
  • احتمال ناهمواری در شکل بینی
  • درد مزمن در بینی
  • تغییر رنگ یا تورم طولانی مدت
  • باقی ماندن جای زخم
  • احتمال سوراخ شدن سپتوم
  • نیاز به جراحی اضافی به دلیل نتیجه‌بخش نبودن جراحی اول

 

 

درخواست اعتبار برای عمل بینی اقساطی

سوالات متداول

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”آیا بیمه تکمیلی هزینه های عمل زیبایی بینی را پوشش می‌دهد؟” answer-0=”اگر عمل بینی با هدف درمانی باشد و مشکلات تنفسی فرد را رفع کند، بعضی از بیمه‌های تکمیلی تا سقف مشخصی هزینه‌های این عمل جراحی را می‌پردازند. اما می‌توانید عمل بینی اقساطی یا جراحی بینی اقساطی را با وب سایت حال تجربه کنید که نیازی به بیمه نیز نخواهد داشت.” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”آیا عمل زیبایی بینی قسطی واقعا امکان پذیر است؟” answer-1=”بله با مراجعه به قسمت خدمات اقساطی سلامت در سایت یا اپلیکیشن داروباکس به آدرس https://darobox.ir یا سلامت آپ که برای درخواست کلیه خدمات پزشکی، دندانپزشکی و عمل های زیبایی قسطی و یا همان عمل بینی اقساطی است، می‌توانید راهنمای کامل دریافت این اعتبار اقساطی را مشاهده و ثبت درخواست کنید.” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”زمان مورد نیاز برای انجام عمل جراحی بینی چقدر است؟” answer-2=”جراحی بینی معمولا بین 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد. در صورتی که جراحی دشوار باشد ممکن است زمان عمل بیشتر شود. پس از عمل لازم است به این موارد توجه کنید: 1- عمل زیبایی بینی معمولا نیازی به بستری ندارد و 5 الی 6 ساعت پس از جراحی مرخص خواهید شد 2- پس از 48 ساعت می‌توانید استحمام کنید 3- بهتر است یک هفته از کار خود مرخصی بگیرید و در خانه استراحت کنید 4- تا یک ماه مراقبت‌ها و دستورالعمل‌ها را به دقت رعایت کنید 5- انتظار آن را داشته باشید که تا یک سال پس از عمل تورم داشته باشید.” image-2=””  count=”3″ html=”true” css_class=””]

 

منابع:

https://www.nhs.uk

https://www.healthline.com

https://www.health.harvard.edu/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/

https://www.plasticsurgery.org

https://drbrucekadz.com

https://riossurgery.com

https://www.mayoclinic.org/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *