سلامت

چند عادت روزانه ی مضر

سلامت-روان

تاریخ بروزرسانی :
۰۱ تیر

با تخفیف مشاوره آنلاین بگیر


OFF15

کد تخفیف کپی شد!

در اولین مشاوره آنلاین پزشکی یا روانشناسی 15 درصد تخفیف بگیر

دریافت مشاوره آنلاین

اگر شما شخصی شبیه به من هستید، از لحظه ای که از خواب بیدار می شوید، یک روال ثابت به شکل زیر دارید:چشمانم را باز می کنم. بلافاصله گوشی موبایلم را بر می دارم و شبکه های اجتماعی ام را باز می کنم تا ببینم آخرین خبرهایی که من از شش هفت ساعت پیش آنها را از دست داده ام، چه هستند و سپس روزم را آغاز میکنم.بعضی از کارهای روتین روزانه من، مانند تمرینات ورزشی در صبح هنگام ، ممکن است سودمند باشد، اما هرچه اطلاعات بیشتری در مورد سلامت روان بدست می آورم، بیشتر متوجه می شوم که بعضی از عادت های روزانه من به طور بالقوه می تواند به سلامت روان ام آسیب برساند. چارلز داهیگ، نویسنده کتاب قدرت ذات و نویسنده سابق بخش کسب و کارروزنامه نیویورک تایمز، می نویسد که “کارهای روتین علائمی سازمانیافته از عادات هستند ” و شروع بکارگیری عادات جدید می تواند به سختی ترک یک عادت بد باشد ، اما تحت کنترل درآوردن عادات روزانه می تواند تأثیرات قدرتمندی بر روی بهره وری و وضعیت روان ما داشته باشد.در زیر، ما در مورد برخی از عادت های رایج و اینکه آنها چگونه ممکن است به سلامت روان شما آسیب برسانند و چگونه آنها را بهبود بخشید را به شما میگوئیم .

گشت و گذار در اینستاگرام
آیا این احمقانه به نظر نمی رسد که چک کردن اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر به محض بیدارشدن یا زمانی که شما دریک وسیله حمل و نقل عمومی هستید یا برای چند لحظه در طول صرف ناهارتان و یا هنگامی که در میز خود نشسته اید به یک حرکت ناخودآگاه تبدیل شده است ؟ من به طور مرتب در طول روز خودم را در این وضعیت می بینم. در حالی که این ممکن است عادت معمولی به نظر برسد، این می تواند عامل مهمی در افسردگی و ابهام در مغز شما شود. هنگامی که شما اینستاگرام خود را پیمایش می کنید به همان اندازه که من انجام می دهم، میتواند باعث شود زندگی خود را با زندگی دیگران، بدن خود را با بدن یک مدل در اینستاگرام یا شب جمعه خود را با شب دیگران مقایسه کنید .افسردگی شبکه های اجتماعی شایع است بطوریکه بسیاری آنرا احساس کرده اند . هنگامی که شما پروفایل شبکه اجتماعی شخصی دیگررا پیمایش می کنید، براحتی در مورد
زندگی خود احساس کمبود و افسردگی می کنید.
شکایت از دیگران و خودتان
اینکه خودتان را نقد می کنید کار خوبی است ، حتی اگر احساس ناامیدی یا ناراحتی می کنید، اما الگوهای فکر منفی می توانند مخرب باشند. دلیل: افکار منفی، افکار منفی بیشتری را بوجود می آورند، که منجر به نگرش منفی و چشم انداز بدبینانه در زندگی می شود.مهم است که توجه داشته باشیم که چگونه ما از دیگران شکایت می کنیم. در حالی که بعضی از شکایات سازنده هستند، ولی شکایت بیش از حد می تواند منجر به ناامیدی و احساس منفی شود. شکایت می تواند یک عادت دشوار برای ترک کردن باشد، به خصوص اگر از دوستان یا همکارانتان در طول زمان های غیر کاری هم شکایت کنید.
مهم است که این افکار منفی را متوقف کنید . شکرگزاری را تمرین کنید با فکر کردن به چیزهایی که شما برای آنها سپاسگزارهستید .
هر-روز-خود-را-وزن-کنید
هر روز صبح خود را وزن کردن
فعال بودن و ثابت نگه داشتن وزن یک هدف عالی است، اما بین میزان نظارت بر وزن و میزان وسواس ، یک مرز باریک وجود دارد. اندازه گیری روزانه وزن اغلب منجر به افکار وسواسی در مورد نوسانات وزن تان می شود.کاری که به نظر می رسد که امری نرمال در صبح شما باشد ، اگر به آن توجه نشود و تبدیل به امری روتین شود ، می تواند منجر به افکار وسواسی در مورد نگرش تان نسبت به بدن خود و نوسانات وزن تان شود.من از آنجایی که من یک نوجوان بودم با این کار مبارزه کردم و با کمک یک مشاور روانشناس مجرب ، این عادت را ترک کردم. وزن ما می تواند به طور روزانه بر اساس مصرف غذا، وزن آب، تغییرات هورمون و حتی زمان روز تغییر کند، بنابراین اینقدر به خود سخت نگیرید و از مقیاس دست بردارید !
استفاده از تلفن در رختخواب
اگر تلفن همراه اولین چیزی است که شما وقتی از خواب بیدار می شود آن را در دستتان می گیرید و آخرین چیزی که در دست دارید قبل از اینکه به خواب بروید ، ممکن است خود را در معرض خستگی مزمن و بی خوابی قرار دهید. این به این دلیل است که تلفن های هوشمند ما مغز ما را تحریک می کنند، ذهن را فعال و هشدار می دهند تا حداکثر دو ساعت از زمان آخرین استفاده از تلفن همراه خود.با متوقف کردن استفاده از تلفن همراه حداقل یک ساعت قبل از خوابیدن، از خستگی مزمن و بی خوابی جلوگیری کنید. زمانی را که صرف گشت و گذار در شبکه های اجتماعی می کنید را با خواندن یک کتاب (نه از روی تبلت)، رنگ آمیزی کردن در کتاب رنگ آمیزی بزرگسالان، مدیتیشن ،عبادت کردن و … جایگزین نمائید .
نوشیدن کافئین قبل از رفت و آمد

آیا ترافیک سنگین در بزرگراه یا مسافرت با وسایل حمل و نقل عمومی باعث عصبانیت و اضطراب شما می شود؟ محتویات فنجان نوشینی صبح شما ممکن است مقصر باشد. در حالی که کافئین باعث افزایش حساسیت و تمرکز می شود، همچنین می تواند باعث بروزعلائم اضطراب مانند تپش قلب، درجه حرارت بالا و یا ناراحتی و تنگی نفس در شما شود.

نکته در مورد سفرهای روزانه : قبل از اینکه به دفتر خود بروید، اسپرسو نخورید . نوشیدنی معمول خود را با چیزی آرام بخش مانند چای گیاهی یا بطری آب لیمو جایگزین کنید.

این عادت های روزمره کوچک اما در عین حـال موثر ، ممکن است بر سلامت روانی شما تأثیر بگذارد. بهترین راه برای بهبود روال های روتین روزانه تان این است که آگاهی تا را حفظ کنید تا بتوانید براحتی عادتهایتان را اصلاح یا ترک کنید . با تعهد به یک رویه سالم تر – با وقفه های کمتر، حواس پرتی و کمی تحرک کمتر – شما به خودتان یک سبک زندگی متعادل تر و کمتر پرطرفدار می دهید.

 

تیم کارشناسی سامانه مشاور آنلاین «مشورت» می‌تواند شما را با یک کلیک به مشاور وصل کند. ما در «مشورت» باور داریم حق هر کسی‌ست که امکان مشاوره‌ی امن، راحت و با قیمت مناسب را داشته باشد.
اگر شما هم می‌خواهید از شر فکرهای آزاردهنده و مشکلات فکری راحت شوید، همین الان اپلیکیشن موبایل را نصب کنید. یا از نسخه‌ی وب آن استفاده کنید و به یکی از مشاوران آنلاین «مشورت»‌ وصل شوید.


تصویر خدمات اقساطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *